Δημιουργία ενός πράκτορα ΤΝ με ανθρώπινη συμπεριφορά, χρήσημοποιώντας την ιεραρχία των αναγκών του Maslow και την αρχιτεκτονική σχεδιασμού δράσης με προσανατολισμό το στόχο (GOAP) στη μηχανή της Unity
Creating an AI agent with human-like behavior using Maslow’s hierarchy of needs and Goal Oriented Action Planning in Unity engine
Master Thesis
Συγγραφέας
Μάλλιαρης, Δημήτριος
Ημερομηνία
2022-07Επιβλέπων
Παναγιωτόπουλος, ΘεμιστοκλήςΠροβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Τεχνητή νοημοσύνη ; Μηχανή Unity ; Σχεδιασμός δράσης με προσανατολισμό το στόχο ; Έξυπνοι πράκτορες ; Ιεραρχία των αναγκών του Maslow ; Artificial intelligence ; Maslow’s hierarchy of needs ; Goal Oriented Action Planning ; Unity engineΠερίληψη
Η ανάγκη είναι κάτι που είναι απαραίτητο προκειμένου να ζήσει ένας οργανισμός μία υγιή ζωή. Οι άνθρωποι, όντας τα πιο έξυπνα ζώα, σύμφωνα με τα ανθρώπινα πρότυπα, έχουν πολύ πιο περίπλοκη ιεραρχία αναγκών από άλλα πλάσματα. Το 1943, ο Abraham Maslow πρότεινε την «Ιεραρχία των αναγκών του Maslow» σε μια προσπάθεια να περιγράψει τι οδηγεί και παρακινεί τους ανθρώπους. Αυτή η εργασία εστιάζει στην ιδέα μιας προσομοίωσης που εκτελείται στη μηχανή της Unity, χρησιμοποιώντας πράκτορες τεχνητής νοημοσύνης που «σκέφτονται» και «δρουν» με ανθρώπινο τρόπο. Αυτό επιτυγχάνεται χρησιμοποιώντας ένα σύστημα Δράσης/Στόχου, ακολουθώντας τις αρχές της αρχιτεκτονικής “Δράσης με προσανατολισμό το στόχο” ή GOAP. Η μετάβαση από τον θεωρητικό ορισμό κάθε ανάγκης στην ιεραρχία του Maslow, σε μια πιο απτή αναπαράσταση, δηλαδή σε μια μορφή που μπορεί να γίνει κατανοητή από έναν πράκτορα τεχνητής νοημοσύνης, είναι ένα πολύ δύσκολο επίτευγμα. Αυτό αποδεικνύεται πρόβλημα, ειδικά καθώς ανεβαίνουμε στην ιεραρχία, διότι οι ανάγκες γίνονται όλο και πιο αφηρημένες. Επομένως, σε αυτή την εργασία, η ιδέα της ανάγκης μεταγράφεται στην πολύ πιο απλοϊκή ιδέα ενός Στόχου, που ικανοποιείται μέσω μιας σειράς Δράσεων. Επιπλέον, λόγω των παραπάνω δυσκολιών, σε αυτή την εργασία, θα διερευνήσουμε μόνο κάποιες από τις βιολογικές ανάγκες της ιεραρχίας του Maslow.