Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΔιδασκάλου, Ελένη
dc.contributor.authorΓωνιωτάκη, Χριστίνα
dc.date.accessioned2022-07-18T13:24:41Z
dc.date.available2022-07-18T13:24:41Z
dc.date.issued2022-06
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/14465
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/1888
dc.description.abstractΚύριος στόχος της εργασίας είναι η παρουσίαση και μελέτη επιχειρηματικών μοντέλων βιώσιμης ανάπτυξης τα οποία μπορούν να συμβάλουν στην μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της βιομηχανίας παραγωγής ενδυμάτων. Αρχικά γίνεται ιστορική αναδρομή στον κλάδο της ένδυσης. Εκκίνηση αυτής της αναδρομής αποτελεί η Αίγυπτος και η Μεσοποταμία ενώ αυτή συνεχίζεται με την εποχή της Αναγέννησης, του Μπαρόκ, του Ροκοκό και του Νεοκλασικισμού και καταλήγει στον 20ο αιώνα και μια αναδρομή στον κλάδο του έτοιμου ενδύματος. Στο πλαίσιο αυτό γίνεται αναφορά περιγραφικά και στον όρο της μόδας και τα στάδια διαμόρφωσής αυτής η οποία αν και δεν έχει ακριβή ορισμό μέχρι σήμερα βρίσκεται σε άμεση σύνδεση με την ενδυμασία. Στη συνέχεια, με κεντρικό άξονα μια προσπάθεια που έχει ήδη ξεκινήσει από παλαιότερα με το Πρωτόκολλο του Κιότο για την μείωση των προβλημάτων του περιβάλλοντος που αντιμετωπίζει η Γη μας κατά 50-70% και τις μεγάλες πιέσεις να εντείνονται με την Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία προκειμένου να οδηγηθεί η Ευρώπη σε μια ουδέτερη κλιματικά ήπειρο έως το 2050 διαφαίνεται η αξία υιοθέτησης ενός βιώσιμου τρόπου ζωής. Βασικός αρωγός σε αυτήν την προσπάθεια είναι η οικοδόμηση μιας πράσινης εφοδιαστικής αλυσίδας η οποία θα μετασχηματίζει την εκάστοτε επιχείρηση σε βιώσιμη ενώ μέσω του πράσινου μάρκετινγκ αναδεικνύεται η σημασία του ανασχεδιασμού των παραγωγικών διαδικασιών τους για το περιβάλλον, τον πλανήτη και τον άνθρωπο με στόχο την ευαισθητοποίηση του καταναλωτή. Παράλληλα η περιβαλλοντική συνείδηση, η κοινωνική ευαισθησία, οι ηθικές αξίες και η αναβάθμιση της ποιότητας των προϊόντων μέσω του ανασχεδιασμού της εφοδιαστικής αλυσίδας των επιχειρήσεων συμβάλλουν στην ανάδειξη της εταιρικής τους κουλτούρας καθώς όλες οι δράσεις αυτές αποτυπώνονται στα πλαίσια της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης. Επιπρόσθετα, γίνεται ανάλυση των εννοιών της πράσινης ένδυσης με έμφαση στην ελληνική αγορά και των οικολογικών σημάτων. Καθώς παρουσιάζονται αναλυτικά οι ρυπογόνες διεργασίες της βιομηχανίας ένδυσης και κλωστοϋφαντουργίας προτείνονται τα μεθοδολογικά εργαλεία, επιχειρηματικά μοντέλα και οι τεχνικές προκειμένου να επιτευχθεί η αειφορία στον κλάδο. Κύριοι άξονες για τη βιώσιμη ανάπτυξη των βιομηχανιών ένδυσης είναι η βελτιστοποίηση χρήσης χημικών, η προσαρμογή της παραγωγικής διαδικασίας , η υιοθέτηση βέλτιστων διεργασιών (BATs) και ευφυών εργαλείων. Ολοκληρώνοντας, θα παρουσιαστούν ορισμένες μελέτες περιπτώσεων (case studies) εταιρειών από την βιομηχανία ένδυσης που έχουν ενσωματώσει ήδη βιώσιμες πρακτικές σε διάφορες διεργασίες τους.el
dc.format.extent139el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.titleEco-fashion : επιχειρηματικά μοντέλα βιώσιμης ανάπτυξης στη βιομηχανία ένδυσηςel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεωνel
dc.description.abstractENThe main objective of this essay is the presentation and study of business models of sustainable development which can contribute to the reduction of the environmental footprint of the clothing industry. Initially a historical background in the garment sector is presented. The beginning of this retrospective is Egypt and Mesopotamia while it continues with the Renaissance of the Barque, Rococo and Neoclassicism and ends in the 20th century with a review in the field of ready-made clothing industry. In this context, a reference is also made to the term of fashion and the stages of its formation, which although does not bear a precise definition to date it is in direct connection with clothing. Then we highlight in the value of adopting a sustainable lifestyle, focusing on the efforts started in the past with the Kyoto Protocol which aims to reduce the global environmental problem by 50%-70% and the overarching objective of the European Union Green Deal, for the EU to become the first climate neutral continent by 2050. A key asset in this effort is the creation of a green supply chain which will transform every organization into a sustainable business, while green marketing emphasizes the importance of redesigning the company’s production processes making them environmentally friendly in order to raise consumer awareness. At the same time, environmental awareness, social sensitivity, ethical values, and the upgrading of the quality of products through the redesign of their supply chain contribute to the promotion of the company’s corporate culture as all these actions are reflected within the framework of Corporate Social Responsibility. In addition, the concept of green clothing is analysed with emphasis on the Greek market and eco-labels. While the polluting processes of the clothing and textile industry are presented in detail, methodological tools, business models and techniques are proposed in order to achieve sustainability in the industry. The main drivers for the sustainable development of the clothing industry are the optimization of the use of chemicals, the adaptation of the production process, the adoption of best practices and intelligent tools. In conclusion, some case studies from the clothing industry will be presented that have already introduced sustainable practices in their various processes.el
dc.contributor.masterΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων (ΜΒΑ)el
dc.subject.keywordΠεριβαλλοντικό αποτύπωμαel
dc.subject.keywordΈνδυσηel
dc.subject.keywordΜόδαel
dc.subject.keywordΠράσινη εφοδιαστική αλυσίδαel
dc.subject.keywordΠράσινο μάρκετινγκel
dc.subject.keywordΕυρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνίαel
dc.subject.keywordΒιομηχανία ένδυσηςel
dc.subject.keywordΚοινωνική ευαισθησίαel
dc.subject.keywordΡυπογόνες διεργασίεςel
dc.subject.keywordΕπιχειρηματικά μοντέλαel
dc.subject.keywordΑειφορίαel
dc.date.defense2022-06-16


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»