Ρύπανση του θαλάσσιου περιβάλλοντος μετά από ατυχήματα δεξαμενοπλοίων. Ποιοι κανονισμοί υφίστανται για την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος ; Είναι η παρούσα κατάσταση ικανοποιητική και τι πρέπει να γίνει στο μέλλον ;
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Δεξαμενόπλοια ; Πετρέλαιο ; Ρύπανση ; Ατυχήματα ; Κανονισμοί ; MARPOLΠερίληψη
Μπορεί τα ατυχήματα στο χώρο της ναυτιλίας να έχουν μειωθεί σε σχέση με το παρελθόν, αλλά αυτό δε σημαίνει ότι έχουν εξαλειφθεί ή ότι οι συνέπειες από αυτά είναι αμελητέες. Ειδικά αν εξετάσουμε τα ατυχήματα που αφορούν δεξαμενόπλοια θα δούμε ότι οι επιπτώσεις στο θαλάσσιο περιβάλλον είναι ιδιαίτερα δυσμενείς και καταστροφικές. Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι να παρουσιάσει το υφιστάμενο ρυθμιστικό πλαίσιο, τις συμβάσεις και τους οργανισμούς που υφίστανται για να ελέγξουν και να αποτρέψουν τα ατυχήματα δεξαμενόπλοιων και τη θαλάσσια ρύπανση που αυτά επιφέρουν. Για το σκοπό αυτό θα παρατεθούν κάποια γνωστά και ιδιαίτερα επιβλαβή για το θαλάσσιο περιβάλλον ναυτικά ατυχήματα και το πως αυτά επηρέασαν την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας και τους κανονισμούς σε παγκόσμια κλίμακα.
Πριν από τα ανωτέρω, θα παρουσιαστεί συνοπτικά η εξέλιξη και ο ρόλος των δεξαμενόπλοιων στην παγκόσμια ναυτιλία , καθώς και τα είδη της θαλάσσιας ρύπανσης που υφίστανται, με ιδιαίτερη έμφαση τη ρύπανση που προκαλείται από την διασπορά πετρελαίου μετά από θαλάσσια ατυχήματα.
Τέλος, θα παρουσιαστεί η εξέλιξη των διεθνών συμβάσεων και κανονισμών στο πέρασμα των ετών, καθώς επίσης θα αξιολογηθεί η τρέχουσα κατάσταση και θα εξετασθεί τι επιπρόσθετα μέτρα μπορούν να ληφθούν ώστε να αποτραπούν παρόμοια ατυχήματα στο μέλλον και ιδιαίτερα οι αρνητικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις από αυτά.