Σχέσεις εμπιστοσύνης στην εποχή του GDPR: απόψεις και πρακτική στον ελλαδικό χώρο
View/ Open
Keywords
Προσωπικά δεδομέναAbstract
Τα προσωπικά δεδομένα απαντώνται σε κάθε πτυχή της ανθρώπινης ζωής. Ο σύγχρονος άνθρωπος «βάλλεται» από μία νέα τάξη πραγμάτων, η οποία προχωρά με ταχύτατους ρυθμούς. Ο πολίτης της Ε.Ε., και κατ’ επέκτασιν ο Έλληνας πολίτης «συνδιαλέγεται» και «συναλλάσσεται» με επιχειρήσεις οι οποίες, έχουν ανάγκη τα προσωπικά δεδομένα είτε για να παράξουν μία υπηρεσία, είτε ένα προϊόν, είτε για να «τοποθετήσουν» μία νέα στρατηγική μάρκετινγκ. Εκ του γεγονότος ότι ο πολίτης βρίσκεται σε ασθενέστερη θέση, απορρέει ότι θα ήταν ιδιαίτερα δυσχερές να μπορέσει να χειριστεί και να αποκλείσει από τις επιχειρήσεις τα δεδομένα που τον αφορούν προσωπικά. Η ανάγκη αυτή στο πλαίσιο του κράτους δικαίου, ήρθε να καλυφθεί από ένα συνεκτικό πλαίσιο νόμου, με ευθεία εφαρμογή σε όλα τα κράτη μέλη και κατ’ επέκτασιν στο ελληνικό κράτος.
Στο εν λόγω ακαδημαϊκό έργο αναλύουμε ακροθιγώς, τις βασικές έννοιες του GDPR, οι οποίες θα πρέπει να είναι απαραίτητο εφόδιο για όσους, ενεργούν στο επιχειρηματικό γίγνεσθαι στην σύγχρονη Ελλάδα, και παράλληλα αναλύεται η άρρηκτη σύνδεση που υπάρχει ανάμεσα στα δεδομένα και στην επιστήμη του μάρκετινγκ. Στην συνέχεια ακολουθεί ανάλυση αποφάσεων της Συνταγματικά προβλεπόμενης Ανεξάρτητης Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, προκείμενου, ο αναγνώστης να αντιληφθεί και να κατανοήσει τα ελλείμματα που η εν λόγω Αρχή εντόπισε σε επιχειρήσεις και αποφάσεις σταθμούς για τη νέα πραγματικότητα που διαμόρφωσε ο GDPR στο κόσμο των επιχειρήσεων.
Εν κατακλείδι, θα γίνει ανάλυση του γεγονότος ότι οι επιχειρήσεις οφείλουν να έχουν Πολιτική Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, η μελέτη ιστοσελίδων μεγάλων επιχειρήσεων και πως αυτές αντιλαμβάνονται την υποχρέωση τους αυτή απέναντι στους πολίτες. Η νέα τάξη πραγμάτων επέβαλε την ανασκόπηση, την εξέταση και την αξιολόγηση της μέχρι σήμερα κατάστασης στον ελλαδικό χώρο.