Ανάπτυξη μαθηματικών και επιτελικών δεξιοτήτων μέσω ψηφιακών εκπαιδευτικών παιχνιδιών στο νηπιαγωγείο
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Μαθηματικά ; Kinems ; Νηπιαγωγείο ; Επιτελικές δεξιότητεςΠερίληψη
Η διδασκαλία και η μάθηση μαθηματικών εννοιών και η καλλιέργεια μαθηματικών
δεξιοτήτων, στα παιδιά προσχολικής ηλικίας, αποτελεί μία συνεχή πρόκληση τόσο για
τους εκπαιδευτικούς όσο και για τα ίδια τα παιδιά. Η έρευνα, που διεξήχθη στο πλαίσιο
της παρούσας εργασίας, αφορά τη συμβολή της τεχνολογίας στην ανάπτυξη
μαθηματικών δεξιοτήτων στους μαθητές του Νηπιαγωγείου. Μελετώντας παράλληλα
τις επιτελικές λειτουργίες, όπως η προσοχή–συγκέντρωση, η αυτονομία και την
καλλιέργεια του ενδιαφέροντος των παιδιών, ώστε να συλλέξουμε σημαντικά ευρήματα
για την επίδοσή τους σε μαθηματικές δραστηριότητες.
Γι΄αυτόν τον σκοπό, οργανώθηκαν πλάνα μαθημάτων, τα οποία περιελάμβαναν
μαθηματικές δραστηριότητες, μέσω tablets, με τη χρήση της ψηφιακής εκπαιδευτικής
πλατφόρμας Kinems και σε μη τεχνολογικά υποστηριζόμενο περιβάλλον. Τα
ημερολόγια παρατήρησης, που βασίστηκαν στα στοιχεία της κλίμακας GAS (Goal
Attainment Scale), παρουσίασαν σημαντικά ευρήματα που αναδεικνύουν τα
πλεονεκτήματα της χρήσης ψηφιακών εκπαιδευτικών παιχνιδιών στην εκπαιδευτική
διαδικασία.
Τα παιδιά του Νηπιαγωγείου Μανδρακίου Νισύρου, που συμμετείχαν στην παρούσα
έρευνα, παρουσίασαν μεγαλύτερη αυτονομία, επέδειξαν περισσότερο ενδιαφέρον και
προσοχή, κατά την ενασχόληση τους με τα επιλεγμένα παιχνίδια της εκπαιδευτικής
πλατφόρμας Kinems. Ομοίως, τα ευρήματα της έρευνας ανέδειξαν ότι οι επιδόσεις των
μαθητών σε αυτά, κυμάνθηκαν σε ένα πολύ καλό επίπεδο, ολοκληρώνοντάς τα πάντα
και σε πιο σύντομο χρονικό διάστημα από τη μη τεχνολογικά υποστηριζόμενη
διδασκαλία, που βασίστηκε σε φύλλα εργασίας, πλαστελίνες και άλλα.
Επιλογικά, η αξιοποίηση των ψηφιακών εκπαιδευτικών παιχνιδιών στην πλατφόρμα
Kinems, ενθάρρυνε τη συμμετοχή των παιδιών και αύξησε το βαθμό εμπλοκής τους σε
δραστηριότητες/παιχνίδια μαθηματικού περιεχομένου στο Νηπιαγωγείο.