dc.contributor.advisor | Ρετάλης, Συμεών | |
dc.contributor.author | Τσαπικούνη, Παυλίνα | |
dc.date.accessioned | 2022-07-01T06:12:06Z | |
dc.date.available | 2022-07-01T06:12:06Z | |
dc.date.issued | 2022-05 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/14433 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/1856 | |
dc.description.abstract | Η διδασκαλία και η μάθηση μαθηματικών εννοιών και η καλλιέργεια μαθηματικών
δεξιοτήτων, στα παιδιά προσχολικής ηλικίας, αποτελεί μία συνεχή πρόκληση τόσο για
τους εκπαιδευτικούς όσο και για τα ίδια τα παιδιά. Η έρευνα, που διεξήχθη στο πλαίσιο
της παρούσας εργασίας, αφορά τη συμβολή της τεχνολογίας στην ανάπτυξη
μαθηματικών δεξιοτήτων στους μαθητές του Νηπιαγωγείου. Μελετώντας παράλληλα
τις επιτελικές λειτουργίες, όπως η προσοχή–συγκέντρωση, η αυτονομία και την
καλλιέργεια του ενδιαφέροντος των παιδιών, ώστε να συλλέξουμε σημαντικά ευρήματα
για την επίδοσή τους σε μαθηματικές δραστηριότητες.
Γι΄αυτόν τον σκοπό, οργανώθηκαν πλάνα μαθημάτων, τα οποία περιελάμβαναν
μαθηματικές δραστηριότητες, μέσω tablets, με τη χρήση της ψηφιακής εκπαιδευτικής
πλατφόρμας Kinems και σε μη τεχνολογικά υποστηριζόμενο περιβάλλον. Τα
ημερολόγια παρατήρησης, που βασίστηκαν στα στοιχεία της κλίμακας GAS (Goal
Attainment Scale), παρουσίασαν σημαντικά ευρήματα που αναδεικνύουν τα
πλεονεκτήματα της χρήσης ψηφιακών εκπαιδευτικών παιχνιδιών στην εκπαιδευτική
διαδικασία.
Τα παιδιά του Νηπιαγωγείου Μανδρακίου Νισύρου, που συμμετείχαν στην παρούσα
έρευνα, παρουσίασαν μεγαλύτερη αυτονομία, επέδειξαν περισσότερο ενδιαφέρον και
προσοχή, κατά την ενασχόληση τους με τα επιλεγμένα παιχνίδια της εκπαιδευτικής
πλατφόρμας Kinems. Ομοίως, τα ευρήματα της έρευνας ανέδειξαν ότι οι επιδόσεις των
μαθητών σε αυτά, κυμάνθηκαν σε ένα πολύ καλό επίπεδο, ολοκληρώνοντάς τα πάντα
και σε πιο σύντομο χρονικό διάστημα από τη μη τεχνολογικά υποστηριζόμενη
διδασκαλία, που βασίστηκε σε φύλλα εργασίας, πλαστελίνες και άλλα.
Επιλογικά, η αξιοποίηση των ψηφιακών εκπαιδευτικών παιχνιδιών στην πλατφόρμα
Kinems, ενθάρρυνε τη συμμετοχή των παιδιών και αύξησε το βαθμό εμπλοκής τους σε
δραστηριότητες/παιχνίδια μαθηματικού περιεχομένου στο Νηπιαγωγείο. | el |
dc.format.extent | 102 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.title | Ανάπτυξη μαθηματικών και επιτελικών δεξιοτήτων μέσω ψηφιακών εκπαιδευτικών παιχνιδιών στο νηπιαγωγείο | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων | el |
dc.description.abstractEN | Teaching and learning mathematical concepts and cultivating mathematical skills in
preschool children is a constant challenge for both teachers and children. The research
concerns the contribution of technology to the development of mathematical skills in
Kindergarten school. At the same time, studying executive skills, such as attention concentration, autonomy and cultivation of children's interest, helped us collect
important findings for their performance in mathematical activities.
For this purpose, courses were organized, including mathematical activities, both on
Kinems Digital Educational Platform and a non-technologically supported environment.
The observation calendars, based on the GAS scale (Goal Attainment Scale), presented
important findings that highlight the benefits of using digital educational games in the
educational process.
The students of Kindergarten school in Nisyros, who participated in the present study,
presented greater autonomy, more interest and attention, with the selected games on
Kinems educational platform. Similarly, the findings of the research have shown that
students' performance were ranged at a very good level, completing everything and in a
shorter period of time than the non-technologically supported teaching, which was
based on worksheets, play-doh and more.
Finally, the utilization of digital educational games on Kinems platform encouraged the
participation of children and increased their engagement in mathematical
activities/games in Kindergarten school. | el |
dc.contributor.master | Ηλεκτρονική Μάθηση | el |
dc.subject.keyword | Μαθηματικά | el |
dc.subject.keyword | Kinems | el |
dc.subject.keyword | Νηπιαγωγείο | el |
dc.subject.keyword | Επιτελικές δεξιότητες | el |
dc.date.defense | 2022-05-27 | |