Η διοίκηση ολικής ποιότητας σε υφιστάμενους οργανισμούς
Total quality management in established organizations
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Διοίκηση ολικής ποιότητας ; Διοίκηση αλλαγών ; Πιστοποίηση ; ISOΠερίληψη
Με την παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή γίνεται προσπάθεια να ερευνηθεί πως μια μικρομεσαία ελληνική επιχείρηση εφαρμόζει ή έχει τη δυνατότητα να εφαρμόσει τις βασικές αρχές και εργαλεία της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας με σκοπό την αναδιοργάνωσή της. Σκόπος όλων των οργανισμών είναι ανάπτυξη και η καθιέρωσή τους στον κλάδο δραστηριότητάς τους. Μια σημαντική πρακτική για την επίτευξη του στόχου αυτού είναι η πιστοποίηση των διαδικασιών της εκάστοτε εταιρείας με ένα σύστημα Διοίκησης Ολικής Ποιότητας. Οι εταιρείες είναι πιστοποιημένες με το σύστημα ISO 9001, αλλά το ερώτημα που εξετάζεται είναι κατά πόσο οι ίδιες έχουν υιοθετήσει τις πρακτικές του ISO στην καθημερινή τους λειτουργία, τι αλλαγές απαιτείται να πραγματοποιηθούν στις διαδικασίες τους για να καθιερωθούν οι νέες δομές και ποια πρέπει να είναι η στάση που πρέπει η ηγεσία να υιοθετήσει. Επίσης, περιγράφεται και εξετάζεται η υπάρχουσα κατάσταση στον προς έρευνα οργανισμό, μέσα από την οπτική των εργαζομένων, ενώ μελετάται η αντίδρασή τους σε νέες προτεινόμενες αλλαγές των διαδικασιών λειτουργίας του οργανισμού. Για την επίτευξη του σκοπού της πτυχιακής πραγματοποιήθηκαν ατομικές συνεντεύξεις με εργαζομένους που βρίσκονται σε βασικές θέσεις για την ομαλή λειτουργία της επιχείρησης. Για την υλοποίηση των συνεντεύξεων δημιουργήθηκε ερωτηματολόγιο με ερωτήσεις ανοικτού τύπου, το οποίο απαντήθηκε απο τους εργαζομένους, μέσω των οποίων τους ζητήθηκε να εκφραστούν ανοικτά τόσο για τις μελλοντικές αλλαγές που προτείνονται, αλλά και να προτείνουν και οι ίδιοι βελτιώσεις για την καλύτερη εκτέλεση των καθηκόντων τους.