dc.contributor.advisor | Βέργαδος, Δημήτριος | |
dc.contributor.author | Γιαννόπουλος, Νικόλαος | |
dc.date.accessioned | 2022-05-23T12:18:28Z | |
dc.date.available | 2022-05-23T12:18:28Z | |
dc.date.issued | 2022-05 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/14371 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/1794 | |
dc.description.abstract | Μια προσέγγιση πολυμέσων στη διάδοση, την επικοινωνία και την εκμετάλλευση της Πολιτιστικής Κληρονομιάς (CH) είναι μια καθιερωμένη τάση παγκοσμίως. Αρκετές μελέτες δείχνουν ότι η χρήση νέων και συνδυασμένων μέσων βελτιώνει τον τρόπο με τον οποίο βιώνεται ο πολιτισμός. Το όφελος αφορά τόσο τον αριθμό των ατόμων που μπορούν να έχουν πρόσβαση στη γνώση όσο και την ποιότητα της διάδοσης της ίδιας της γνώσης. Από αυτήν την άποψη, η CH χρησιμοποιεί τεχνολογίες επαυξημένης, εικονικής και μικτής πραγματικότητας για διαφορετικούς σκοπούς, όπως εκπαίδευση, βελτίωση εκθέσεων, εξερεύνηση, ανοικοδόμηση και εικονικά μουσεία. Έχουν διεξαχθεί ορισμένες έρευνες για αυτές τις αναδυόμενες τεχνολογίες. Ωστόσο, είτε δεν είναι συγκεκριμένες για τον τομέα είτε δεν έχουν μια ολιστική προοπτική στο ότι δεν καλύπτουν όλες τις πτυχές της τεχνολογίας. Επομένως, απαιτείται επανεξέταση αυτών των τεχνολογιών από την άποψη της πολιτιστικής κληρονομιάς. Αντίστοιχα, η διπλωματική αυτή εργασία ερευνά το υπερσύγχρονο σύστημα επαυξημένης, εικονικής και μικτής πραγματικότητας στο σύνολό του και από την άποψη της πολιτιστικής κληρονομιάς. Επιπλέον, εντοπίζονται συγκεκριμένοι τομείς εφαρμογής στην ψηφιακή πολιτιστική κληρονομιά και παρουσιάζονται προτάσεις για το ποια τεχνολογία είναι η πιο κατάλληλη σε κάθε περίπτωση. Τέλος, η διπλωματική εργασία προβλέπει μελλοντικές ερευνητικές κατευθύνσεις για επαυξημένη και εικονική πραγματικότητα, με ιδιαίτερη έμφαση στις διεπαφές αλληλεπίδρασης και διερευνά τις επιπτώσεις στον τομέα της πολιτιστικής κληρονομιάς. | el |
dc.format.extent | 81 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/gr/ | * |
dc.title | Επαυξημένη, εικονική και μικτή πραγματικότητα για την πολιτιστική κληρονομιά | el |
dc.title.alternative | Augmented, virtual and mixed reality for cultural heritage | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Πληροφορικής | el |
dc.description.abstractEN | A multimedia approach to the dissemination, communication, and exploitation of Cultural Heritage (CH) is a well-established trend worldwide. Several studies show that the use of new and combined media improves the way culture is experienced. The benefit concerns both the number of people who can access the knowledge and the quality of the dissemination of the knowledge itself. In this regard, CH uses Augmented, Virtual, and Mixed Reality technologies for different purposes, such as education, exhibition improvement, exploration, reconstruction, and virtual museums. Some research has been done on these emerging technologies. However, either they are not industry specific, or they do not have a holistic perspective in that they do not cover all aspects of technology. Therefore, a review of these technologies in terms of cultural heritage is required. Respectively, this thesis investigates the state-of-the-art system of Augmented, Virtual, and Mixed Reality in its entirety and in terms of cultural heritage. In addition, specific areas of application in digital cultural heritage are identified and suggestions are made as to which technology is most appropriate in each case. Finally, the thesis envisages future research directions for Augmented and Virtual Reality, with special emphasis on interaction interfaces and explores the implications in the field of cultural heritage. | el |
dc.contributor.master | Ψηφιακός Πολιτισμός, Έξυπνες Πόλεις, IoT και Προηγμένες Ψηφιακές Τεχνολογίες | el |
dc.subject.keyword | Πολιτιστική κληρονομιά | el |
dc.subject.keyword | Επαυξημένη πραγματικότητα | el |
dc.subject.keyword | Εικονική πραγματικότητα | el |
dc.subject.keyword | Μικτή πραγματικότητα | el |
dc.subject.keyword | Μουσεία | el |
dc.subject.keyword | Cultural heritage | el |
dc.subject.keyword | Augmented reality | el |
dc.subject.keyword | Virtual reality | el |
dc.subject.keyword | Mixed reality | el |
dc.subject.keyword | Museums | el |
dc.date.defense | 2022-05-06 | |