dc.contributor.advisor | Ρετάλης, Συμεών | |
dc.contributor.author | Αλεξανδρής, Κωνσταντίνος | |
dc.date.accessioned | 2022-05-20T10:22:32Z | |
dc.date.available | 2022-05-20T10:22:32Z | |
dc.date.issued | 2022-02 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/14366 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/1789 | |
dc.description.abstract | Οι κοινωνικές ιστορίες αναπτύχθηκαν από την Carol Gray το 1991. Αυτό το εκπαιδευτικό εργαλείο έχει στόχο να βοηθήσει παιδιά με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ) να αναπτύξουν κοινωνικές δεξιότητες και από τότε συνεχώς εξελίσσεται και εμπλουτίζεται. Στα πλαίσια αυτής της διπλωματικής εργασίας παρατίθεται μια εναλλακτική προσέγγιση του εκπαιδευτικού εργαλείου των κοινωνικών ιστοριών.
Οι κοινωνικές ιστορίες που δημιουργήθηκαν έχουν τα εξής χαρακτηριστικά:
1. Είναι ψηφιακές 2. Έχουν τη μορφή σελίδων κόμικ 3. Είναι αλληλεπιδραστικές (με τη μέθοδο διακλάδωσης branching) 4. Επικεντρώνονται στη χρήση προτάσεων συνέπειας
Το εκπαιδευτικό λογισμικό αλληλεπιδραστικών κοινωνικών που υλοποιήθηκε έχει ως στόχο την διδασκαλία κοινωνικών δεξιοτήτων σε παιδιά με ΔΑΦ. H εμπέδωση των δεξιοτήτων αυτών ελέγχθηκε σε διάφορα στάδια της παρέμβασης που πραγματοποιήθηκε. Το λογισμικό δοκιμάστηκε σε πραγματικές συνθήκες στο σχολικό περιβάλλον των παιδιών. Η εκπαιδευτική παρέμβαση έγινε με την αρωγή των εκπαιδευτικών των τάξεων και των εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης των συγκεκριμένων μαθητών. Για την σχεδίαση των ιστοριών αξιοποιήθηκαν δεδομένα από συνεντεύξεις που έγιναν με τους εκπαιδευτικούς παράλληλης στήριξης των παιδιών και αφορούσαν την επίδοση των παιδιών σε διάφορες βασικές κοινωνικές δεξιότητες. Στόχος της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι να αναδειχθεί η αξία των αλληλεπιδραστικών κοινωνικών ιστοριών και να προωθήσει νέες διαστάσεις ανάπτυξης αυτής της πολλά υποσχόμενης κατεύθυνσης. Στοχεύει επίσης, στην ανάπτυξη του εργαλείου των κοινωνικών ιστοριών αλλά και στην περαιτέρω ενίσχυση των καλών πρακτικών στην εκπαίδευση των μαθητές με ΔΑΦ πάνω στην ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων. | el |
dc.format.extent | 72 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/gr/ | * |
dc.title | Η χρήση ψηφιακών αλληλεπιδραστικών κοινωνικών ιστοριών για την ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων σε παιδιά με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος | el |
dc.title.alternative | The use of digital interactive social stories for the development of social skills in children with Autism Spectrum Disorder | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων | el |
dc.description.abstractEN | Social stories were developed by Carol Gray in 1991. As an educational tool, it is designed to help children with Autism Spectrum Disorder (ASD) develop social skills and ever since its inception is ever-evolving and constantly enriched. In the context of this master's thesis, we present an alternative approach to the traditional educational tool of social stories.
The developed social stories have the following features:
1. They are digital 2. They come in comic form 3. They are interactive (via the technique of branching narratives) 4. They focus on the use of consequence sentences
The developed educational tool of interactive social stories aims to teach social skills to children with ASD. The acquisition and generalization of these skills were evaluated via assessment techniques in various stages of the implementation. The educational tool was tested in the primary school setting with the help of special educators that were assigned to teach two children with ASD. For the design of the tool, we utilized educational data about the student’s social skills profile. These data were gathered during interviews with the special educators and involved information about critical social instances in the children’s social life.
This paper aims to highlight the value of interactive social stories as an educational tool as well as to promote the tool’s evolution in multiple dimensions. The current study also aims to delineate the use of good practices in the education of children with ASD in regard to learning social skills and proper social behaviors. | el |
dc.contributor.master | Ηλεκτρονική Μάθηση | el |
dc.subject.keyword | Κοινωνικές ιστορίες | el |
dc.subject.keyword | Αυτισμός | el |
dc.subject.keyword | Αλληλεπιδραστικά λογισμικά | el |
dc.subject.keyword | Social stories | el |
dc.subject.keyword | Interactive software | el |
dc.subject.keyword | Autism | el |
dc.date.defense | 2022-04-19 | |