Η επίδραση του ψηφιακού μετασχηματισμού στην επιχειρησιακή στρατηγική & οι επιπτώσεις της πανδημίας στην ψηφιοποίηση των επιχειρήσεων
The impact of digital transformation on business strategy & the results of the pandemic on business digitalization
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Ψηφιακές τεχνολογίες ; Μετασχηματισμός της επιχειρησιακής στρατηγικής ; Ψηφιακή ανάπτυξη ; ΤηλεργασίαΠερίληψη
Η παρούσα έρευνα αποσκοπεί να διερευνήσει και να αποδώσει την εξάπλωση του ψηφιακού μετασχηματισμού στη σημερινή εποχή και ιδίως στο σύγχρονο επιχειρηματικό περιβάλλον. Πιο συγκεκριμένα, η έρευνα στοχεύει στην παρουσίαση των κυριότερων πλεονεκτημάτων που προσφέρει η ψηφιακή μεταμόρφωση στις επιχειρήσεις, οι οποίες σπεύδουν προς την υιοθέτηση των νέων ψηφιακών μέσων και εφαρμογών για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητάς τους και την εδραίωσή τους στην
αγορά. Συγχρόνως, αναλύει ορισμένα μειονεκτήματα, τα οποία, όπως θα αποδειχθεί, μειοψηφούν συγκριτικά με τα θετικά στοιχεία που συνδέονται με την ψηφιακή αλλαγή, καθώς και τους τρόπους αντιμετώπισης και αποφυγής τους για τη διασφάλιση ομαλούς προσαρμογής. Μέσα από όλα αυτά, η έρευνα παρουσιάζει τη σημασία και την ανάγκη της ψηφιακής ωρίμανσης των επιχειρήσεων, η οποία σήμερα κρίνεται ιδιαίτερα επιτακτική λόγω όχι μόνο της ραγδαίας τεχνολογικής εξάπλωσης, αλλά ιδίως λόγω εξωτερικών παραγόντων, όπως η εξάπλωσης της πανδημίας Covid-19, η οποία επέφερε
σημαντικές αναταράξεις στη λειτουργία και δράση των επιχειρήσεων.
Για τον σκοπό αυτό πραγματοποιήθηκε μια πρωτογενής έρευνα ερωτηματολογίου. Στην εν λόγω έρευνα 100 Έλληνες εργαζόμενοι σε επιχειρήσεις με διαφορετικό τομέα δράσης, δέχθηκαν την πρόκληση συμμετοχής. Η συνεισφορά τους μέσα από την καταγραφή και ανάλυση των απαντήσεών τους συνέβαλε καταλυτικά στη διεξαγωγή των ερευνητικών συμπερασμάτων. Πράγματι, η πλειοψηφία των σημερινών επιχειρήσεων στρέφεται όλο και πιο πολύ στην ψηφιοποίηση ενώ τα νέα δεδομένα που επικρατούν εξαιτίας της παγκόσμιας διαταραχής έπειτα από την εξάπλωση του ιού, έχουν καταστήσει την χρήση των ψηφιακών μέσων ως το κυριότερο εργαλείο για την εφαρμογή των νέων μέτρων λειτουργίας των επιχειρήσεων. Η διείσδυση της τηλεργασίας, η ψηφιακή σύνδεση και συναναστροφή των εργαζομένων αλλά και των ιδίων των επιχειρήσεων με τους πελάτες τους, αποτελούν μερικά μόνο νέα μοντέλα, τα οποία προϋποθέτουν ψηφιακή συμμόρφωση και ενσωμάτωση των νέων ψηφιακών λύσεων και τα οποία σήμερα χρησιμοποιούνται σε όλους τους επιχειρηματικούς χώρους για την συνέχιση της εταιρικής αποστολής και των επιχειρηματικών στόχων.
Συνεπώς, όπως θα δείξει και η παρούσα έρευνα, μπορεί να ειπωθεί ότι σίγουρα οι
περισσότερες επιχειρήσεις έχουν δεχθεί τον ψηφιακό μετασχηματισμό και έχουν πλέον
ενσωματώσει τις νέες ψηφιακές λύσεις στις υπάρχουσες επιχειρησιακές διαδικασίες
και στρατηγικές τους.