Συστήματα πρόωσης πλοίων επιφανείας
Propulsion systems of surface ships
Master Thesis
Συγγραφέας
Αρμάος, Παναγιώτης - Φανούρης
Ημερομηνία
2022-03Επιβλέπων
Κατσάνης, ΙωάννηςΠροβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Φρεγάτα ; Συνδυασμένο σύστημα πρόωσης ; Κατανάλωση καυσίμουΠερίληψη
Η παρούσα διπλωματική εργασία εκπονήθηκε με σκοπό την εύρεση του οικονομικότερου,
από πλευράς κατανάλωσης καυσίμου, συνδυασμένου συστήματος πρόωσης πλοίου
επιφανείας. Στο θεωρητικό μέρος της εργασίας αρχικά παρουσιάζονται οι κατηγορίες των
μηχανών εσωτερικής καύσης που χρησιμοποιούνται στη ναυτιλία (τετράχρονοι, δίχρονοι,
αεριοστρόβιλοι) και στη συνέχεια γίνετε διεξοδική ανάλυση όλων των συνδυασμένων
συστημάτων πρόωσης που χρησιμοποιούνται στα πλοία επιφανείας. Στο πρακτικό και
δεύτερο μέρος της εργασίας εκπονείται σενάριο αποστολής πλοίου επιφανείας τύπου
φρεγάτας (Φ/Γ), 5200 τόνων, για την κάλυψη απόστασης 5000 ναυτικών μιλίων με
διάφορες ταχύτητες πλεύσης. Στα πλαίσια της μελέτης, το σενάριο εκτελέστηκε δύο φορές
από τον ίδιο τύπο πλοίου με διαφορετικό συνδυασμένο σύστημα πρόωσης κάθε φορά
(CODAD & CODLAG) έτσι ώστε να αναδειχτεί το οικονομικότερο, ως προς την
κατανάλωση καυσίμου, συνδυασμένο σύστημα. Με την ολοκλήρωση της μελέτης, το
συνδυασμένο σύστημα πρόωσης CODAD αναδείχθηκε το οικονομικότερο ως προς την
κατανάλωση καυσίμου.