dc.contributor.advisor | Πέκκα - Οικονόμου, Βικτωρία | |
dc.contributor.author | Μαστροκούκου, Σοφία | |
dc.date.accessioned | 2022-03-22T08:01:33Z | |
dc.date.available | 2022-03-22T08:01:33Z | |
dc.date.issued | 2022-03-17 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/14242 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/1665 | |
dc.description.abstract | Στην παρούσα Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία, ο απώτερος σκοπός ήταν να αποτυπωθεί με τον πιο ακριβή και περιεκτικό -συνάμα- τρόπο η έννοια της συμπερίληψης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση στην Ελλάδα. Προς αυτήν την κατεύθυνση, οικοδομήθηκε στο πρώτο κεφάλαιο το μεθοδολογικό πλαίσιο το οποίο βασίστηκε στην κριτική επισκόπηση της εγχώριας και διεθνούς ακαδημαϊκής και επιστημονικής βιβλιογραφίας και αρθρογραφίας, χωρίς να γίνει αναλυτική παράθεση της ισχύουσας νομολογίας. Πιο συγκεκριμένα, στο δεύτερο κεφάλαιο της εργασίας, γίνεται αναφορά και ανάλυση εννοιών που σχετίζονται με τη συμπεριληπτική εκπαίδευση, όπως είναι ο κοινωνικός αποκλεισμός, η νέα πραγματικότητα της συμπερίληψης, η κοινωνική ένταξη, αλλά και η κοινωνική συνοχή. Η ιστορική εξέλιξη της συμπεριληπτικής ένταξης των ατόμων με αναπηρία επιτελεί σημαίνοντα ρόλο στην ανάλυση του κεφαλαίου. Συνεχίζοντας, το τρίτο κεφάλαιο αποτελείται από μία γενικότερη ανασκόπηση της βιβλιογραφίας αναφορικά με τους προσδιοριστικούς παράγοντες των ανισοτήτων που εντοπίζονται στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της Ελλάδας, καθώς και το ποια είναι η πραγματικότητα σε διεθνές επίπεδο. Το τέταρτο κεφάλαιο αποτυπώνει την ελληνική πραγματικότητα και πώς τα άτομα με αναπηρία μπορούν να ενταχθούν στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Ειδικότερα, καταγράφονται και επεξηγούνται οι ισχύουσες νομοθετικές διατάξεις τόσο αναφορικά με την προσβασιμότητα όσο και με την ένταξή τους στη διδασκαλία. Τέλος, στο πέμπτο κεφάλαιο, περιλαμβάνονται προτάσεις, ώστε να βελτιωθεί η συμπερίληψη στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, αλλά και να γίνει άμεσα αντιληπτή η αναγκαιότητα που υπάρχει, ώστε να περιοριστεί και να εξαλειφθεί ο κοινωνικός αποκλεισμός των ατόμων με αναπηρία από τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (ΑΕΙ). | el |
dc.format.extent | 120 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.title | Κοινωνική συνοχή: συμπεριληπτική πολιτική στην τριτοβάθμια εκπαίδευση | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων | el |
dc.description.abstractEN | In this Master thesis, the ultimate aim was to capture in the most accurate and comprehensive way the concept of inclusion in Higher Education in Greece. In this direction, the methodological framework was built in the first chapter, which was based on a critical review of domestic and international academic and scientific literature and articles, without a detailed presentation of the current case law. More specifically, in the second chapter, concepts related to inclusive education are reported and analyzed, such as social exclusion, new reality of inclusion, social inclusion and social cohesion. The historical development of the inclusive integration of people with disabilities plays a significant role in the analysis of this chapter. Moreover, the third chapter consists of a more general review of the literature regarding the determinants of inequalities found in the Greek Higher Education Institutions as well as which is the reality at the international level. The fourth chapter reflects the Greek reality and how people with disabilities can join Higher Education. In particular, both the regulations regarding accessibility and their inclusion in teaching are analyzed and recorded. Finally, in the fifth chapter, proposals are included in order to improve the inclusion in Higher Education but also to immediately understand the need that exists to address the social exclusion of people with disabilities from Higher Education Institutions (HEIs). | el |
dc.contributor.master | Δίκαιο και Οικονομία | el |
dc.subject.keyword | Συμπερίληψη | el |
dc.subject.keyword | Κοινωνική συνοχή | el |
dc.subject.keyword | Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα | el |
dc.subject.keyword | Άτομα με αναπηρία | el |
dc.subject.keyword | Προσβασιμότητα | el |
dc.date.defense | 2022-03-11 | |