dc.contributor.advisor | Τσόγκας, Μάρκος - Μάριος | |
dc.contributor.author | Διάλλας, Ευάγγελος | |
dc.date.accessioned | 2022-03-11T06:45:10Z | |
dc.date.available | 2022-03-11T06:45:10Z | |
dc.date.issued | 2022-03-04 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/14212 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/1635 | |
dc.description.abstract | Η ζήτηση στους τομείς της αρτοποιίας και της ζαχαροπλαστικής επηρεάζεται
σημαντικά από παράγοντες όπως τα πρότυπα κατανάλωσης, οι διατροφικές συνήθειες,
τα παραδοσιακά πρότυπα και το εισόδημα σε συσχέτιση με την τιμή και την ποιότητα
των συγκεκριμένων προϊόντων. Τα μικρά ανεξάρτητα αρτοποιία κατέχουν σημαντικό
μερίδιο αγοράς, το οποίο όμως απειλείται από τις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ και
σταδιακά συρρικνώνεται.
Θέμα της παρούσας εργασίας αποτελεί η μελέτη καταστημάτων φούρνων και
ζαχαροπλαστείων ως στρατηγικά σημεία πώλησης. Μεταξύ των υφιστάμενων
αρτοποιείων, αυτά με τις μεγαλύτερες πιθανότητες επιβίωσης είναι αυτά τα οποία
διαχειρίζονται ιδιοκτήτες επιχειρήσεων 2ης και 3ης γενιάς που είναι συνήθως άτομα με
εκπαίδευση στις Επιχειρήσεις.
Για την ανάπτυξη της συνδυάστηκε βιβλιογραφική αναζήτηση σχετικά με έρευνες
επί του συγκεκριμένου θέματος και διενέργεια ποσοτικής έρευνας με τη χρήση
ερωτηματολογίου μέσω του διαδικτύου, καθώς η πανδημία δεν επέτρεψε την άμεση
επαφή με τους καταναλωτές. Ειδικότερα, το ερωτηματολόγιο εστάλη μέσω πλατφορμών
χρηστών κοινωνικών δικτύων σε εγγεγραμμένους καταναλωτές ειδών αρτοποιίας και
ζαχαροπλαστικής.
Από τα αποτελέσματα της έρευνας κατέστη σαφές πως η πλειοψηφία των
καταναλωτών αγοράζουν 3 με 6 φορές την εβδομάδα προϊόντα αρτοποιίας και
ζαχαροπλαστικής, ενώ η οικονομική κρίση φάνηκε να μην επηρεάζει ιδιαίτερα τον κλάδο
της αγοράς του ψωμιού και των ειδών αρτοζαχαροπλαστικής.
Συμπερασματικά, διαπιστώνεται πως η o κλάδος της βιομηχανία της
αρτοζαχαροπλαστικής διατηρεί θεμελιώδη ρόλο στην ελληνική οικονομία και τη
μεταποιητική βιομηχανία γενικότερα ακόμη και σε περιόδους ύφεσης, αποτελώντας
βασικό μοχλό ανάπτυξης της χώρας. | el |
dc.format.extent | 108 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.title | Η μελέτη ενός σημείου πώλησης. Η περίπτωση των φούρνων και των ζαχαροπλαστείων στην Ελλάδα | el |
dc.title.alternative | Study of a point of sale. The case of bakeries and pastries in Greece | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων | el |
dc.description.abstractEN | Demand in the bakery and confectionery sectors is significantly influenced by
factors such as consumption patterns, eating habits, traditional patterns and income in
relation to the price and quality of specific products. Small independent bakeries have a
significant market share, but they are threatened by large supermarket chains.
The subject of this work is the study of bakery shops and confectioneries as strategic
points of sale. Among the existing bakeries, those with the highest chances of survival are those
managed by 2nd and 3rd generation business owners who are usually people with Business
training.
For its development, a bibliographic search on research on the subject and conducting
quantitative research using a questionnaire via the Internet was combined, as the pandemic did
not allow direct contact with consumers. In particular, the questionnaire was sent through social
media user platforms to registered pastry consumers. The results of the research made it clear
that the majority of consumers buy 3 to 6 times a week bakery and confectionery products,
while the economic crisis did not seem to affect the market of bread and bakery and
confectionery.
In conclusion, it is found that the confectionery industry maintains - even in times of
recession - its fundamental role in the Greek economy and the manufacturing industry in
general, constituting a key lever of development of the country. | el |
dc.contributor.master | Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων (ΜΒΑ) | el |
dc.subject.keyword | Σημείο πώλησης | el |
dc.subject.keyword | Αρτοποιεία | el |
dc.subject.keyword | Ζαχαροπλαστεία | el |
dc.subject.keyword | Στρατηγικό σημείο | el |
dc.subject.keyword | Καταναλωτική συμπεριφορά | el |
dc.subject.keyword | Διαπραγματευτική δύναμη | el |
dc.subject.keyword | Τμηματοποίηση αγοράς | el |
dc.subject.keyword | Οικονομική κρίση | el |
dc.date.defense | 2022-03-04 | |