Η συναισθηματική νοημοσύνη ως παράγοντας ηγεσίας στο χώρο της εκπαίδευσης
Emotional intelligence as a leadership factor in education
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Συναισθηματική νοημοσύνηΠερίληψη
Η συναισθηματική νοημοσύνη είναι ένα κρίσιμο συστατικό της εκπαίδευσης. Η ικανότητα κατανόησης και ταυτόχρονα επιρροής των συναισθημάτων των άλλων, θεωρείται ένα ιδιαίτερο στοιχείο, το οποίο οφείλουν να κατέχουν οι συμμετέχοντες στην εκπαιδευτική διαδικασία, ιδιαίτερα για τους σχολικούς ηγέτες. Για τους ηγέτες του σχολείου, το άγχος είναι αναπόφευκτο. Η καθημερινή επιτυχία της ηγεσίας είναι συναισθηματικά απαιτητική και οι νέες προκλήσεις, ταυτόχρονα με την καθημερινή λογοδοσία σε υψηλότερα στελέχη, δημιουργούν ένα πυρετώδης συναίσθημα, ακόμη και στους ισχυρότερους ηγέτες. Οι ηγέτες, που παρουσιάζουν αρκετά αναπτυγμένη συναισθηματική νοημοσύνη, φαίνεται να έχουν μεγαλύτερη αυτογνωσία. Μεταξύ των άλλων δράσεων, εμφανίζουν μια συμπεριφορά προβληματισμού σχετικά με τα συναισθήματά τους και το νόημά τους. Μαθαίνουν να αναγνωρίζουν τις συμπεριφορές στο σχολικό περιβάλλον, ιδιαίτερα αυτές που εμφανίζονται προβληματικές και δύναται να δημιουργήσουν ένα ανθυγιεινό εκπαιδευτικό περιβάλλον. Η παρούσα εργασία αποτελεί μια ανασκόπηση του ρόλου, που διαδραματίζει ο παράγοντας της συναισθηματικής νοημοσύνης στην άσκηση της αποτελεσματικής ηγεσίας στο πλαίσιο της εκπαίδευσης.