Εφαρμογές της πληροφορικής στη βιομηχανία των ρούχων
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Ηλεκτρονικός σχεδιασμός ; Νανοτεχνολογία ; Βιοτεχνολογία ; Έξυπνα ρούχα ; Τεχνητή νοημοσύνη ; Εικονική πραγματικότητα ; Επαυξημένη πραγματικότητα ; Ηλεκτρονικό εμπόριοΠερίληψη
Πρωταρχικός στόχος των ενδυμάτων αποτελεί η προστασία των ανθρώπων από τις καιρικές συνθήκες, για αυτό και η εξέλιξη τους ξεκινάει από τους Νεάντερταλ και συνεχίζει έως και σήμερα. Η μαζική παραγωγή ρούχων ξεκίνησε μετά την Βιομηχανική Επανάσταση. Η δημιουργία τους, σήμερα, γίνεται κυρίως από φυσικές και τεχνητές ίνες. Με την ανάπτυξη της πληροφορικής εμφανίζονται εφαρμογές που διευκολύνουν την βιομηχανία των ρούχων. Μια εφαρμογή αποτελεί ο ηλεκτρονικός σχεδιασμός των ενδυμάτων ο οποίος πραγματοποιείται με τα συστήματα CAD/CAM και τη τρισδιάστατη σχεδίαση. Με τη βοήθεια του ηλεκτρονικού σχεδιασμού ενδυμάτων το έργο του σχεδιαστή έγινε πιο εύκολο καθώς μειώθηκε ο χρόνος που χρειάζονταν για το κάθε σχέδιο ενδύματος και μπορούσε πιο εύκολα να χρησιμοποιήσει τη δημιουργικότητα του για νέα και πιο πολύπλοκα σχέδια.
Υπάρχουν εφαρμογές που επηρεάζουν και βελτιώνουν τη παραγωγή των ενδυμάτων. Συγκεκριμένα, η νανοτεχνολογία χρησιμοποιείται σε επεξεργασίες επίστρωσης και φινιρίσματος κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων, κάνοντας τα υφάσματα πιο ανθεκτικά και πρόσφατα σε παραγωγή ινών. Ωστόσο, η χρήση της ελλοχεύει πολλούς κινδύνους για το περιβάλλον και τον άνθρωπο. Η βιοτεχνολογία με μεθόδους όπως τη βελτίωση των φυτικών και ζωικών ινών, τις νέες πηγές ινών, τις βιώσιμες ίνες, το βιομιμητισμό και τις φυσικές βαφές στοχεύει κυρίως στο σχεδιασμό και στην ανάπτυξη φιλικών προς το περιβάλλον διαδικασιών για την κλωστοϋφαντουργία. Τα έξυπνα ρούχα αν και υπάρχουν πολλά εμπόδια για την ανάπτυξη τους, παράγονται με καινοτόμους τρόπους και σκοπός τους αποτελεί η διευκόλυνση της ζωής των ανθρώπων. Δε πρέπει να παραληφθούν και οι εφαρμογές που διευκολύνουν την επικοινωνία με τους πελάτες. Η τεχνητή νοημοσύνη εμφανίζεται στο κλάδο της ένδυσης κυρίως με την επεξεργασία φυσικής γλώσσας η οποία στόχο έχει τη καθοδήγηση των πελατών για τη δημιουργία του δικού τους στυλ. Η εικονική πραγματικότητα μπορεί να προσφέρει στους καταναλωτές την εμπειρία ενός εικονικού καταστήματος ή μιας εικονικής επίδειξης μόδας. Επίσης, η εικονική και επαυξημένη πραγματικότητα συναντάται πολύ συχνά σε εικονικού καθρέφτες, οι οποίοι διευκολύνουν τη διαδικασία δοκιμής ενδυμάτων. Τέλος, το ηλεκτρονικό εμπόριο με τα συστήματα συστάσεων και το κοινωνικό εμπόριο διευκολύνει τις διαδικτυακές αγορές των χρηστών βάσει των προτιμήσεων που έχουν.