Μέτρηση αντιλήψεων & προσδοκιών εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για την ποιότητα των παρεχόμενων προς αυτούς υπηρεσιών στην εκπαίδευση με τη χρήση του μοντέλου EDUSERV
Measuring secondary school educators’ perceptions and expectations of the service quality offered to them in education using the EDUSERV model
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Ποιότητα υπηρεσιών ; Εκπαίδευση ; Μοντέλο EDUSERV ; Ανάλυση αποκλίσεωνΠερίληψη
Σκοπός της παρούσης εργασίας αποτελεί η διερεύνηση των αντιλήψεων και των προσδοκιών των εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που εργάζονται σε σχολικές μονάδες της χώρας μας ως προς την ποιότητα των παρεχόμενων προς αυτούς υπηρεσιών σε σχολικές μονάδες Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Η παρούσα μελέτη αξιοποιεί, για πρώτη φορά στον ελληνικό χώρο, το μοντέλο μέτρησης της ποιότητας των υπηρεσιών EDUSERV – το οποίο βασίζεται σε μια τροποποίηση του κοινώς αποδεκτού ως αξιόπιστου και έγκυρου μοντέλου SERVQUAL – για την διερεύνηση των αντιλήψεων και των προσδοκιών όπως αυτές αναφέρονται από τους εκπαιδευτικούς σχολικών μονάδων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Για την διεξαγωγή της έρευνας χρησιμοποιήθηκε ερωτηματολόγιο βασισμένο στις διαστάσεις ποιότητας, όπως αυτές περιέχονται στο μοντέλο EDUSERV, αποτελούμενο από 23 δηλώσεις για την μέτρηση τόσο των αντιλήψεων όσο και των προσδοκιών των εκπαιδευτικών. Το ερωτηματολόγιο αυτό στη συνέχεια διανεμήθηκε σε εκπαιδευτικούς που υπηρετούν σε σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας.
Για την ανάλυση των δεδομένων που συλλέχθηκαν από τις απαντήσεις των εκπαιδευτικών χρησιμοποιήθηκε περιγραφική στατιστική ενώ παράλληλα διενεργήθηκαν οι αντίστοιχοι έλεγχοι εγκυρότητας και αξιοπιστίας με την χρήση του ΚΜΟ-Test και του συντελεστή Cronbach's-a. Στη συνέχεια, με τη χρήση του μοντέλου EDUSERV εκτιμήθηκαν τα κενά (αποκλίσεις) ποιότητας μεταξύ των προσδοκιών και των αντιλήψεων των εκπαιδευτικών για κάθε μια από τις πέντε (5) διαστάσεις ποιότητας του μοντέλου, ενώ με την χρήση της ανάλυσης παλινδρόμησης εξετάστηκαν πιθανές συσχετίσεις μεταξύ της συνολικής ικανοποίησης των εκπαιδευτικών από την ποιότητα των υπηρεσιών που τους παρέχουν οι σχολικές μονάδες και των διαστάσεων ποιότητας του μοντέλου EDUSERV. Τα αποτελέσματα κατέδειξαν ότι οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών από την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών υπολείπονται των αρχικών προσδοκιών τους σε όλες τις διαστάσεις ποιότητας του μοντέλου, αναδεικνύοντας τους τομείς στους οποίους οι σχολικές μονάδες θα πρέπει να στρέψουν την προσοχή τους ώστε να βελτιώσουν το επίπεδο ποιότητας των υπηρεσιών τους.