dc.contributor.advisor | Μιχελακάκης, Νικόλαος | |
dc.contributor.author | Λιτσεσελίδης, Θεόδωρος | |
dc.date.accessioned | 2022-02-24T12:30:17Z | |
dc.date.available | 2022-02-24T12:30:17Z | |
dc.date.issued | 2022-02 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/14155 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/1578 | |
dc.description.abstract | Σκοπός της παρούσης εργασίας αποτελεί η διερεύνηση των αντιλήψεων και των προσδοκιών των εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που εργάζονται σε σχολικές μονάδες της χώρας μας ως προς την ποιότητα των παρεχόμενων προς αυτούς υπηρεσιών σε σχολικές μονάδες Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Η παρούσα μελέτη αξιοποιεί, για πρώτη φορά στον ελληνικό χώρο, το μοντέλο μέτρησης της ποιότητας των υπηρεσιών EDUSERV – το οποίο βασίζεται σε μια τροποποίηση του κοινώς αποδεκτού ως αξιόπιστου και έγκυρου μοντέλου SERVQUAL – για την διερεύνηση των αντιλήψεων και των προσδοκιών όπως αυτές αναφέρονται από τους εκπαιδευτικούς σχολικών μονάδων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Για την διεξαγωγή της έρευνας χρησιμοποιήθηκε ερωτηματολόγιο βασισμένο στις διαστάσεις ποιότητας, όπως αυτές περιέχονται στο μοντέλο EDUSERV, αποτελούμενο από 23 δηλώσεις για την μέτρηση τόσο των αντιλήψεων όσο και των προσδοκιών των εκπαιδευτικών. Το ερωτηματολόγιο αυτό στη συνέχεια διανεμήθηκε σε εκπαιδευτικούς που υπηρετούν σε σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας.
Για την ανάλυση των δεδομένων που συλλέχθηκαν από τις απαντήσεις των εκπαιδευτικών χρησιμοποιήθηκε περιγραφική στατιστική ενώ παράλληλα διενεργήθηκαν οι αντίστοιχοι έλεγχοι εγκυρότητας και αξιοπιστίας με την χρήση του ΚΜΟ-Test και του συντελεστή Cronbach's-a. Στη συνέχεια, με τη χρήση του μοντέλου EDUSERV εκτιμήθηκαν τα κενά (αποκλίσεις) ποιότητας μεταξύ των προσδοκιών και των αντιλήψεων των εκπαιδευτικών για κάθε μια από τις πέντε (5) διαστάσεις ποιότητας του μοντέλου, ενώ με την χρήση της ανάλυσης παλινδρόμησης εξετάστηκαν πιθανές συσχετίσεις μεταξύ της συνολικής ικανοποίησης των εκπαιδευτικών από την ποιότητα των υπηρεσιών που τους παρέχουν οι σχολικές μονάδες και των διαστάσεων ποιότητας του μοντέλου EDUSERV. Τα αποτελέσματα κατέδειξαν ότι οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών από την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών υπολείπονται των αρχικών προσδοκιών τους σε όλες τις διαστάσεις ποιότητας του μοντέλου, αναδεικνύοντας τους τομείς στους οποίους οι σχολικές μονάδες θα πρέπει να στρέψουν την προσοχή τους ώστε να βελτιώσουν το επίπεδο ποιότητας των υπηρεσιών τους. | el |
dc.format.extent | 77 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.title | Μέτρηση αντιλήψεων & προσδοκιών εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για την ποιότητα των παρεχόμενων προς αυτούς υπηρεσιών στην εκπαίδευση με τη χρήση του μοντέλου EDUSERV | el |
dc.title.alternative | Measuring secondary school educators’ perceptions and expectations of the service quality offered to them in education using the EDUSERV model | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμης | el |
dc.description.abstractEN | The main aim of this paper is to examine Greek educators’ perceptions and expectations of the service quality offered to them in secondary schools. This study utilizes, for the first time in Greece, the EDUSERV model for measuring service quality - based on a modification of the reliable and credible SERVQUAL model – in order to explore perceptions and expectations of secondary school educators regarding the level of service quality offered to them. To serve the purpose of this research, an online questionnaire consisting of 23 statements to measure educators’ perceptions and expectations - based on the five (5) quality dimensions that constitute the EDUSERV model - was developed. This questionnaire was then distributed to educators employed in Secondary Schools in the Prefecture of Western Macedonia.
Descriptive statistics were used to analyze the data collected from the educators’ responses, while the respective validity and reliability tests were performed using the KMO-Test and the Cronbach’s-a coefficient. In addition, the EDUSERV model was utilized to determine the quality gaps between educators’ expectations and perception for each of the five (5) quality dimensions described in the model. Regression analysis was used to determine possible correlations between the total satisfaction of educators from the service quality provided by secondary school units and each of the quality dimensions of the EDUSERV model. The results indicated that educators’ perceptions of the service quality offered to them by school units fell short of their initial expectations in all five (5) quality dimensions of the model, highlighting the specific quality areas in which secondary schools should focus their efforts in order to improve the level of the service quality delivered to secondary school educators. | el |
dc.contributor.master | Οικονομική της Εκπαίδευσης και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδων | el |
dc.subject.keyword | Ποιότητα υπηρεσιών | el |
dc.subject.keyword | Εκπαίδευση | el |
dc.subject.keyword | Μοντέλο EDUSERV | el |
dc.subject.keyword | Ανάλυση αποκλίσεων | el |
dc.date.defense | 2002-02-19 | |