Το benchmarking ως εργαλείο βελτίωσης της ανταγωνιστικότητας των επιχειρήσεων και η απήχηση του στην ελληνική πραγματικότητα
Master Thesis
Συγγραφέας
Στάμος, Βασίλης Λ.
Ημερομηνία
2007-05-29Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Διατριβές ; Benchmarking (Management) ; ΑνταγωνιστικότηταΠερίληψη
Σκοπός της διπλωματικής εργασίας είναι η ανάλυση των αρχών του στρατηγικού συστήματος διοίκησης Benchmarking ως εργαλείου απόκτησης ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος από τις επιχειρήσεις και η έρευνα για την απήχησή του στην ελληνική πραγματικότητα. Αρχικά γίνεται μια ανάλυση των βασικών παραγόντων που καθορίζουν το σύγχρονο επιχειρηματικό περιβάλλον. Στη συνέχεια, γίνεται αναφορά στην έννοια της επιχειρηματικής τελειότητας, η οποία αποτελεί και τον απώτερο στόχο της εφαρμογής του Benchmarking. Ακολούθως, αναλύεται διεξοδικά η έννοια του Benchmarking, η μεθοδολογία εφαρμογής του, τα πλεονεκτήματα, τα μειονεκτήματα και οι περιορισμοί του συστήματος. Έπειτα, γίνεται ανάλυση της έννοιας της διαδικασίας στις επιχειρήσεις και της σημασίας της σωστής επιλογής των κατάλληλων δεικτών επίδοσης, οι οποίοι αποτελούν και τους εκφραστές των κρίσιμων παραγόντων επιτυχίας. Επιπλέον, παρουσιάζεται ένα πρακτικό εργαλείο Benchmarking που εφαρμόζεται σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις στη Γερμανία. Τέλος, παρατίθενται στοιχεία για την απήχηση του Benchmarking στην ελληνική πραγματικότητα και εξάγονται συμπεράσματα και προτάσεις προς βελτίωση της ανταγωνιστικότητας των ελληνικών επιχειρήσεων.