dc.contributor.advisor | Σαμπράκος, Ευάγγελος | |
dc.contributor.author | Μουρτζιάπης, Δημήτριος | |
dc.date.accessioned | 2022-01-10T12:59:39Z | |
dc.date.available | 2022-01-10T12:59:39Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/14017 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/1440 | |
dc.description.abstract | Τα τελευταία έτη άφησαν πίσω τους έντονα τα σημάδια του σκεπτικισμού στους κύκλους των ακτοπλόων. Η πραγματική οικονομία εξακολουθεί να βρίσκεται σε αναιμική ανάπτυξη σε Ευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο με αποτέλεσμα να επηρεάζεται αρνητικά η ζήτηση επιβατών και εμπορευμάτων. Η κερδοφορία του κλάδου βρίσκεται στα χαμηλότερα επίπεδα της τελευταίας εξαετίας, ενώ οι προοπτικές ανάκαμψης καθίστανται ιδιαίτερα δύσκολες δεδομένης της πορείας της Ελληνικής οικονομίας. Ένας από τους βασικούς λόγους της μειωμένης κερδοφορίας είναι η είσοδος των low-cost αεροπορικών εταιρειών στην ελληνική αγορά, αφού συχνά προσφέρουν ναύλο σε τιμή χαμηλότερη από αυτή του ακτοπλοϊκού εισιτηρίου. Στο πλαίσιο αυτό, η απρόσμενη πανδημία του κορονοϊού επέφερε τόσο στον κλάδο των αερομεταφορών όσο και στον κλάδο της ακτοπλοΐας καταλυτικές μεταβολές και ύφεση χωρίς προηγούμενο που οφείλουν να αντιμετωπίσουν άμεσα και αποτελεσματικά ώστε να διασφαλίσουν τη βιωσιμότητά τους.
Επομένως, στην παρούσα εργασία θα μελετηθεί η θεματική του τουρισμού σε σχέση με τις αερομεταφορές και την ακτοπλοΐα. Θα πραγματοποιηθεί ιστορική αναδρομή σχετικά με την εξέλιξη των δύο κλάδων και θα παρουσιαστούν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους τη δεδομένη χρονική στιγμή. Θα αναλυθεί η καταλυτική επίδραση της πανδημίας COVID-19 στους δυο κλάδους, θα αναδειχθούν τα προβληματικά σημεία που εμφανίζονται και θα επιχειρηθεί η εύρεση λύσεων που θα ανακουφίσουν οικονομικά τις εμπλεκόμενες εταιρείες. Σημαντικά συγκριτικά συμπεράσματα θα εξαχθούν και θα παρατεθούν προτάσεις προς μελλοντική υλοποίηση. | el |
dc.format.extent | 52 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/gr/ | * |
dc.title | Τουρισμός και αερομεταφορές. Ανταγωνισμός με ακτοπλοΐα | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων | el |
dc.description.abstractEN | In recent years, marks of skepticism have been left behind in coastal cabotage circles. The real economy is still growing anemically at European and global level, with a negative impact on passenger and freight demand. The profitability of the sector is at the lowest levels of the last years, while the prospects for recovery become particularly difficult given the course of the Greek economy. One of the main reasons for the reduced profitability is the entry of low-cost airlines in the Greek market, as they often offer a fare lower than that of the ferry ticket. In this context, the unexpected coronavirus pandemic has brought about catalytic change and unprecedented recession in both the aviation and coastal cabotage industries that must be addressed immediately and effectively to ensure their viability.
Therefore, in the present study, the topic of tourism in relation to aviation and coastal shipping will be studied. There will be a historical review of the evolution of the two industries and their current special characteristics will be presented. The catalytic effect of the COVID-19 pandemic in the two sectors will be analyzed, the problematic points that have emerged will be highlighted and attempts will be made to find solutions that will relieve financially the companies involved. Significant comparative conclusions will be drawn and suggestions for future implementation will be presented. | el |
dc.contributor.master | MBA Tourism Management - Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων - Μάνατζμεντ Τουρισμού | el |
dc.subject.keyword | Ακτοπλοΐα | el |
dc.date.defense | 2021-12 | |