Στρατηγική της σύγχρονης επιχείρησης : παράγοντες που οδηγούν την σύγχρονη επιχείρηση στην διαμόρφωση στρατηγικής και στην εύρεση ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος. Η θεωρία και η εφαρμογή της στον κλάδο των εκδόσεων βιβλίων και στην επιχείρηση Ελληνικά Γράμματα
Master Thesis
Συγγραφέας
Ζαρκαλή, Ελένη Γ.
Ημερομηνία
2007-05-25Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Διατριβές ; Εκδοτικοί οίκοι -- Οργάνωση και διοίκηση ; ΑνταγωνισμόςΠερίληψη
Με την παρούσα μελέτη επιχειρείται μια προσπάθεια ανάλυσης του εξωτερικού και εσωτερικού περιβάλλοντος των σύγχρονων επιχειρήσεων, μέσω του οποίου βρίσκεται το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της κάθε επιχείρησης και που οδηγεί στην διαμόρφωση στρατηγικής και πολιτικών. Αρχικά, γίνεται προσπάθεια να καλυφθεί σε θεωρητικό επίπεδο και στη συνέχεια γίνεται μεταφορά της θεωρίας σε ένα πραγματικό κλάδο και πιο συγκεκριμένα στον κλάδο εκδόσεων βιβλίων και σε μία πραγματική ελληνική επιχείρηση τα «ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ». Πιο αναλυτικά, η μελέτη χωρίζεται σε τέσσερα κεφάλαια. Το Κεφάλαιο 1 είναι εισαγωγικό και περιγράφει εν συντομία τους παράγοντες που οδηγούν στην διαμόρφωση στρατηγικής και ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος για μια επιχείρηση καθώς επίσης γίνεται προσπάθεια ανάλυσης της έννοιας Στρατηγική και Ανταγωνιστικό Πλεονέκτημα. Το Κεφάλαιο 2 αναλύει τους παράγοντες του περιβάλλοντος που επηρεάζουν την ζωή μιας επιχείρησης σε θεωρητικό επίπεδο. Στο Κεφάλαιο 3 επιχειρείται να γίνει ανάλυση του εξωτερικού περιβάλλοντος για τον κλάδο των εκδόσεων βιβλίων, με την μέθοδο PEST-DG και με το υπόδειγμα των πέντε δυνάμεων του M. Porter, αφού πρώτα έχουν αναλυθεί τα χαρακτηριστικά και οι πιο αντιπροσωπευτικές επιχειρήσεις του εν λόγω κλάδου. Στο Κεφάλαιο 4, που είναι το τελευταίο, παρουσιάζεται η εκδοτική επιχείρηση Ελληνικά Γράμματα, για την οποία, αναλύονται τα εξής: στρατηγική, σκοποί και στόχοι, και τέλος γίνεται ανάλυση των ευκαιριών, απειλών, δυνάμεων και αδυναμιών (SWOT ANALYSIS) της επιχείρησης.