Μentoring - Ο θεσμός του μέντορα: οι αντιλήψεις των αναπληρωτών νηπιαγωγών με 0-5 έτη προϋπηρεσίας για τη χρησιμότητα του θεσμού
Mentoring - The institution of mentor: the perceptions of substitute kindergarten teachers with 0-5 years of pre-service for the use of the institution
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Μέντορας ; Mentoring ; Νεοεισερχόμενοι εκπαιδευτικοί ; ΕκπαίδευσηΠερίληψη
Τα τελευταία χρόνια η παροχή ποιοτικής και αποτελεσματικής εκπαίδευσης όπως και
ο εκσυγχρονισμός του εκπαιδευτικού συστήματος βρίσκονται στο επίκεντρο της
εκπαιδευτικής πολιτικής. Η υποστήριξη και η καθοδήγηση των νεοεισερχόμενων
εκπαιδευτικών αποτελεί έναν από τους βασικούς πυλώνες για την βελτίωση της
εκπαιδευτικής διαδικασίας, αφού οι νεοεισερχόμενοι είναι τα θεμέλια της
εκπαίδευσης, πάνω στα οποία χαράσσονται οι εκάστοτε εκπαιδευτικές πολιτικές. Η
παρούσα μελέτη διερευνά τις αντιλήψεις των αναπληρωτών νηπιαγωγών με 0-5 έτη
προϋπηρεσίας για το θεσμό του Μέντορα και την χρησιμότητά του. Το δείγμα
αποτέλεσαν 8 νηπιαγωγοί, ενώ το εργαλείο συλλογής των δεδομένων που
χρησιμοποιήθηκε ήταν η ημι-δομημένη συνέντευξη. Τα αποτελέσματα της έρευνας
ανέδειξαν την ανάγκη ενεργοποίησης του θεσμού ο οποίος παραμένει ανενεργός από
το 2010. Θέματα που αφορούν τη καθημερινότητα της σχολικής ζωής (σχέσεις με
συναδέλφους, σχέσεις με γονείς, υποδομές, διοικητικά καθήκοντα), τη διαχείριση της
τάξης και τη διδασκαλία, τη κοινωνική και επαγγελματική ένταξη φαίνεται να
απασχολούν ιδιαιτέρως τους νεοεισερχόμενους κατά τα πρώτα τους επαγγελματικά
βήματα. Η σωστή , ουσιαστική και στοχευμένη υποστήριξη και καθοδήγηση από
έμπειρους Μέντορες, οι οποίοι διαθέτουν χαρακτηριστικά όπως μεγάλη
επαγγελματική εμπειρία και ανάλογη κατάρτιση σχετικά με το ρόλο που έχουν κλιθεί
να αναλάβουν, αλλά και προσωπικά χαρακτηριστικά όπως ενσυναίσθηση,
κοινωνικότητα και επικοινωνιακές δεξιότητες αποτελούν τα εχέγγυα για μια
επιτυχημένη μεντορική σχέση η οποία θα βοηθήσει τους νεοεισερχόμενους να
αναπτυχθούν επαγγελματικά και προσωπικά, με απώτερο στόχο την παροχή μιας
υψηλής ποιότητας εκπαίδευσης που θα απολαμβάνει στο σύνολο της η κοινωνία.