Εμφάνιση απλής εγγραφής

Μentoring - Ο θεσμός του μέντορα: οι αντιλήψεις των αναπληρωτών νηπιαγωγών με 0-5 έτη προϋπηρεσίας για τη χρησιμότητα του θεσμού

dc.contributor.advisorΨυλλάκη, Μαρία
dc.contributor.authorΜπριλλάκη, Παγώνα
dc.date.accessioned2021-12-21T06:41:52Z
dc.date.available2021-12-21T06:41:52Z
dc.date.issued2021-12
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/13989
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/1412
dc.description.abstractΤα τελευταία χρόνια η παροχή ποιοτικής και αποτελεσματικής εκπαίδευσης όπως και ο εκσυγχρονισμός του εκπαιδευτικού συστήματος βρίσκονται στο επίκεντρο της εκπαιδευτικής πολιτικής. Η υποστήριξη και η καθοδήγηση των νεοεισερχόμενων εκπαιδευτικών αποτελεί έναν από τους βασικούς πυλώνες για την βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας, αφού οι νεοεισερχόμενοι είναι τα θεμέλια της εκπαίδευσης, πάνω στα οποία χαράσσονται οι εκάστοτε εκπαιδευτικές πολιτικές. Η παρούσα μελέτη διερευνά τις αντιλήψεις των αναπληρωτών νηπιαγωγών με 0-5 έτη προϋπηρεσίας για το θεσμό του Μέντορα και την χρησιμότητά του. Το δείγμα αποτέλεσαν 8 νηπιαγωγοί, ενώ το εργαλείο συλλογής των δεδομένων που χρησιμοποιήθηκε ήταν η ημι-δομημένη συνέντευξη. Τα αποτελέσματα της έρευνας ανέδειξαν την ανάγκη ενεργοποίησης του θεσμού ο οποίος παραμένει ανενεργός από το 2010. Θέματα που αφορούν τη καθημερινότητα της σχολικής ζωής (σχέσεις με συναδέλφους, σχέσεις με γονείς, υποδομές, διοικητικά καθήκοντα), τη διαχείριση της τάξης και τη διδασκαλία, τη κοινωνική και επαγγελματική ένταξη φαίνεται να απασχολούν ιδιαιτέρως τους νεοεισερχόμενους κατά τα πρώτα τους επαγγελματικά βήματα. Η σωστή , ουσιαστική και στοχευμένη υποστήριξη και καθοδήγηση από έμπειρους Μέντορες, οι οποίοι διαθέτουν χαρακτηριστικά όπως μεγάλη επαγγελματική εμπειρία και ανάλογη κατάρτιση σχετικά με το ρόλο που έχουν κλιθεί να αναλάβουν, αλλά και προσωπικά χαρακτηριστικά όπως ενσυναίσθηση, κοινωνικότητα και επικοινωνιακές δεξιότητες αποτελούν τα εχέγγυα για μια επιτυχημένη μεντορική σχέση η οποία θα βοηθήσει τους νεοεισερχόμενους να αναπτυχθούν επαγγελματικά και προσωπικά, με απώτερο στόχο την παροχή μιας υψηλής ποιότητας εκπαίδευσης που θα απολαμβάνει στο σύνολο της η κοινωνία.el
dc.format.extent101el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.titleΜentoring - Ο θεσμός του μέντορα: οι αντιλήψεις των αναπληρωτών νηπιαγωγών με 0-5 έτη προϋπηρεσίας για τη χρησιμότητα του θεσμούel
dc.title.alternativeMentoring - The institution of mentor: the perceptions of substitute kindergarten teachers with 0-5 years of pre-service for the use of the institutionel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμηςel
dc.description.abstractENIn recent years, the provision of quality and effective education as well as the modernization of the education system have been at the heart of educational policy. The support and guidance of new teachers is one of the main pillars for improving the educational process, since newcomers are the foundation of education, on which the current educational policies are based. The present study explores the perceptions of substitute kindergarten teachers with 0-5 years of service for the institution of Mentor and its usefulness. The sample consisted of 8 kindergarten teachers, while the data collection tool used was the semi-structured interview. The results of the research highlighted the need to activate the institution which remains inactive since 2010. Issues related to daily school life (relationships with colleagues, relationships with parents, infrastructure, administrative duties), classroom management and teaching, social and occupational integration seems to be of particular concern to new entrants during their first professional steps. Proper, effective and targeted support and guidance from experienced Mentors, who have characteristics such as extensive professional experience and relevant training on the role they are inclined to take on, but also personal characteristics such as empathy, sociability and communication skills are the guarantee for a successful mentoring relationship that will help new entrants to develop professionally and personally, with the ultimate goal of providing a high quality education that will be enjoyed by society as a whole.el
dc.contributor.masterΟικονομική της Εκπαίδευσης και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδωνel
dc.subject.keywordΜέντοραςel
dc.subject.keywordMentoringel
dc.subject.keywordΝεοεισερχόμενοι εκπαιδευτικοίel
dc.subject.keywordΕκπαίδευσηel
dc.date.defense2021-12-17


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»