Σχεδιασμός και ανάπτυξη συστήματος ηλεκτρονικής μάθησης στο χώρο των δικτύων υπολογιστών
Master Thesis
Συγγραφέας
Κάζη, Βασιλική Σ.
Ημερομηνία
2007-05-25Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Διατριβές ; Educational technology ; Computer-assisted instructionΠερίληψη
Αντικείμενο της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη ενός συστήματος ηλεκτρονικής μάθησης στο πεδίο των δικτύων υπολογιστών. Πιο συγκεκριμένα γίνεται μια προσπάθεια να μετατραπεί το υπάρχον διδακτικό υλικό του μαθήματος Μετάδοση Δεδομένων και Δίκτυα Υπολογιστών, που διδάσκεται στις δύο τελευταίες τάξεις του Τοµέα Πληροφορικής και Δικτύων Η/Υ των Τεχνικών Επαγγελµατικών Εκπαιδευτηρίων (Τ.Ε.Ε.), σε ηλεκτρονική μορφή μέσω της πλατφόρμας ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης «GUnet e-Class». Αυτό το σύστημα ηλεκτρονικής μάθησης απευθύνεται στους μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και εκεί έγκειται η πρωτοτυπία του. Πρωταρχικός σκοπός του συστήματος είναι η διευκόλυνση των εκπαιδευομένων στο να κατανοούν και να αφομοιώνουν εύκολα, γρήγορα και αποτελεσματικά βασικές αλλά και προχωρημένου επιπέδου έννοιες. Σήμερα η εκπαίδευση από απόσταση βρίσκεται σε μια αρκετά ώριμη μορφή καθώς διανύει την τέταρτη (ή κατά άλλους πέμπτη) φάση της εξέλιξής της. Η ευρεία χρήση του Διαδικτύου σε συνδυασμό με τους χρονικούς και τοπικούς περιορισμούς που παρουσιάζει η παραδοσιακή μάθηση και η τρέχουσα υποδομή του Web, ευνοούν την αποδοτική και αποτελεσματική εφαρμογή της ηλεκτρονικής μάθησης. Σε πολλές περιπτώσεις μάλιστα, η εκπαίδευση από απόσταση μπορεί να χρησιμοποιηθεί σαν συμπληρωματική της «πρόσωπο με πρόσωπο» εκπαίδευσης προκειμένου να ικανοποιήσει την ανάγκη των μαθητών για μάθηση οπουδήποτε και οποτεδήποτε. Αυτή η αυξανόμενη ανάγκη συνετέλεσε στην εισαγωγή μιας μεγάλης ποικιλίας προϊόντων ηλεκτρονικής μάθησης στην αγορά. Κάθε ένα από αυτά παρουσιάζει μια μεγάλη ποικιλία χαρακτηριστικών και υπηρεσιών ανάλογα με την παιδαγωγική προσέγγιση που ακολουθεί για την εξυπηρέτηση των αναγκών των τελικών χρηστών και τις τεχνολογικές λύσεις που υιοθετεί για την υποστήριξη της διαδικασίας μάθησης.