Υποστήριξη των εκπαιδευτικών μέσω πλάνων μαθημάτων για την ολόπλευρη ανάπτυξη μαθητών προσχολικής ηλικίας
Teacher support on applying the whole child development in early primary education through lesson plans
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Πλάνα μαθημάτων ; Ολόπλευρη ανάπτυξη του παιδιού ; Καθολικός σχεδιασμός για τη μάθηση ; Μαθησιακοί σταθμοί ; Εκπαιδευτική πλατφόρμα Kinems ; Μοντέλο εναλλαγήςΠερίληψη
Οι καινοτομίες του 21ου αιώνα και ιδίως η καθολική παρουσία της τεχνολογίας, έχουν επαναπροσδιορίσει κάθε πτυχή της καθημερινότητας. Η κοινωνία του σήμερα εξελίσσεται με ταχύτατους ρυθμούς, κάτι το οποίο φαίνεται να επηρεάζει άμεσα τον τομέα της εκπαίδευσης και κυρίως τον τρόπο με τον οποίο οι μαθητές κατακτούν τη γνώση.
Κάθε παιδί αποτελεί μια μοναδική οντότητα, με διαφορετικά χαρακτηριστικά, προτιμήσεις, ικανότητες και πεποιθήσεις. Εντούτοις, τα περισσότερα προγράμματα σπουδών σχεδιάζονται σήμερα για τον λεγόμενο «μέσο μαθητή»∙ αν και η γνωστική νευροεπιστήμη έχει δείξει ότι στην πραγματικότητα δεν υφίσταται μέσος μαθητής, τα σχολεία εξακολουθούν στην πλειονότητά τους να λειτουργούν υπό συνθήκες που συχνά παραγκωνίζουν την πολυπλοκότητα και τις δυνατότητες μεμονωμένων μαθητών. Στη βάση της ποικιλίας και της μεταβλητότητας που συναντά κανείς εντός των σχολικών τάξεων και λαμβάνοντας υπ’ όψιν τις ραγδαίες εξελίξεις που σημειώνονται στην τεχνολογία αλλά και τα οφέλη που δύναται να προσδώσει η ορθή αξιοποίηση αυτής στη διδακτική και μαθησιακή διαδικασία, αναζητήθηκαν, για τις ανάγκες της παρούσας διπλωματικής έρευνας, πρακτικές και μέθοδοι, μέσω των οποίων μαθητές προσχολικής ηλικίας έχουν την ευκαιρία να μαθαίνουν και να αναπτύσσονται στην ολότητά τους. Οι αρχές της Ολόπλευρης Ανάπτυξης του παιδιού και του Καθολικού Σχεδιασμού για τη Μάθηση, σε συνδυασμό με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της εκπαιδευτικής πλατφόρμας Kinems, αποτέλεσαν τα θεμέλια στη βάση των οποίων σχεδιάστηκαν πλάνα μαθημάτων, εκ των οποίων επιλέχθηκαν τέσσερα για τη δημιουργία ενός Οδηγού Πλάνων Μαθημάτων. Στόχος είναι να γνωρίσουν και να κατανοήσουν οι εκπαιδευτικοί προσχολικής αγωγής τη σπουδαιότητα της υιοθέτησης των αρχών της Ολόπλευρης Ανάπτυξης του παιδιού και του Καθολικού Σχεδιασμού για τη Μάθηση, στο πλαίσιο του μαθήματος κι έτσι να εξακριβωθεί κατά πόσο ο εν λόγω Οδηγός αποτελεί ποιοτικό και χρηστικό εργαλείο, που πρόκειται να συμβάλλει στην ανάδειξη και υποστήριξη κάθε μαθητή, ώστε αυτός να αποδώσει τα μέγιστα.