Εμφάνιση απλής εγγραφής

Έρευνα δράσης για την μελέτη της συνεργατικής επίλυσης προβλημάτων σε συνθήκες αναγκαστικής εξ' αποστάσεως διδασκαλίας λόγω πανδημίας COVID-19 στο μάθημα της Περιβαλλοντικής Αγωγής στην Δ' Δημοτικού

dc.contributor.advisorΣάμψων, Δημήτριος
dc.contributor.authorΜηλιώνη, Κλειώ Λαμπρινή
dc.date.accessioned2021-11-18T08:25:14Z
dc.date.available2021-11-18T08:25:14Z
dc.date.issued2021-09
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/13842
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/1265
dc.description.abstractΣε παγκόσμια κλίμακα, η κοινωνία μας έχει επείγουσα ανάγκη από ανθρώπους που συνεργαζόμενοι είναι ικανοί να λύνουν περίπλοκα προβλήματα στην επιστήμη, τη τεχνολογία, τη μηχανική και τα μαθηματικά (STEΜ) και είναι έτοιμοι να αντιμετωπίσουν τις μεγάλες προκλήσεις του 21ου αιώνα. Κατά αυτόν το τρόπο, η συνεργατική επίλυση προβλημάτων (ΣΕΠ) αποτελεί μια από τις βασικές δεξιότητες που απαιτούνται στην εποχή μας. Η εκπαίδευση δοκιμάστηκε κατά την περίοδο της αναγκαστικής καραντίνας λόγω πανδημίας Covid-19 καθώς άλλαξε δραματικά και έγινε διακριτή η άνοδος της ηλεκτρονικής μάθησης κατά την οποία η διδασκαλία πραγματοποιείται εξ αποστάσεως και σε ψηφιακές πλατφόρμες. Οι εκπαιδευτικοί έπρεπε να προσαρμοστούν άμεσα στη νέα πραγματικότητα η οποία δημιούργησε προκλήσεις για τη διατήρηση της συνεργατικής μάθησης και την καλλιέργεια δεξιοτήτων 21ου αιώνα σε ένα περιβάλλον που εναλλάσσεται συνεχώς και απρόσμενα μεταξύ της δια ζώσης και της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης κατά το ακαδημαϊκό έτος 2020-2021. Η παρούσα εργασία επιχειρεί να ενισχύσει την συνεργατική μάθηση στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση καλλιεργώντας δεξιότητες συνεργατικής επίλυσης προβλημάτων σε μαθητές Δ’ Δημοτικού στο πλαίσιο του διαθεματικού μαθήματος της Περιβαλλοντικής Αγωγής. Για τους σκοπούς της έρευνας αναπτύχθηκε μια εκπαιδευτική παρέμβαση STEAM δραστηριοτήτων που βασίζεται στην Προβληματοκεντρική Μάθηση (Problem Based Learning) κα ακολουθεί τις διαδικασίες ΣΕΠ. Εξετάζει την επίγνωση στην συνεργατική επίλυση προβλημάτων και παράλληλα διερευνά τις στάσεις των μαθητών για τη συνεργατική μάθηση σε διαδικτυακά περιβάλλοντα. Η μελέτη αυτή στοχεύει στον προσδιορισμό πιθανών παραγόντων που επηρεάζουν τη χρήση δεξιοτήτων ΣΕΠ στις στάσεις των μαθητών απέναντι στη συνεργατική μάθηση στο περιβάλλον της πλατφόρμας WebEx Meetings που χρησιμοποιήθηκε για την υλοποίηση της. Τα αποτελέσματα όπως προέκυψαν από ερωτηματολόγια και αξιολογήσεις επιβεβαιώνουν την θετική επίδραση αυτής της εκπαιδευτικής εμπειρίας στην επίγνωση ΣΕΠ και την εμφάνιση συμπεριφορών κοινωνικών δεξιοτήτων στους μαθητές κατά την διάρκεια της. Παράλληλα τα ευρήματα της έρευνας δεν έδειξαν συσχέτιση μεταξύ της επίγνωσης του ΣΕΠ και των θετικών στάσεων των μαθητών αλλά παρατηρήθηκε σημαντική θετική συσχέτιση μεταξύ θετικών στάσεων και των διαστάσεων των Κοινωνικών δεξιοτήτων ΣΕΠ (Συμμετοχής, Συνομιλίας περί προοπτικών και Κοινωνικής ρύθμισης).el
dc.format.extent132el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.titleΈρευνα δράσης για την μελέτη της συνεργατικής επίλυσης προβλημάτων σε συνθήκες αναγκαστικής εξ' αποστάσεως διδασκαλίας λόγω πανδημίας COVID-19 στο μάθημα της Περιβαλλοντικής Αγωγής στην Δ' Δημοτικούel
dc.title.alternativeAction research to study collaborative problem solving in the Environmental Studies at Primary School during emergency remote teaching due to COVID19 pandemicel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτωνel
dc.description.abstractENOn a global scale, our society is in urgent need of people who, by working together, are capable of solving complex problems in science, technology, engineering and math (STEM) and are ready to deal with the great challenges of the 21st century. The society globally has an urgent need of people who work together to solve problems in science, technology, engineering, and math (STEM) and are ready to deal with the great challenges of the 21st century. In this way, collaborative problem solving (CPS) is one of the key skills required in our time. The educational system was tested during the period of the mandatory quarantine due to the Covid-19 pandemic as it changed dramatically, and the rise of e-learning arose during which teaching is carried out remotely and on digital platforms. Teachers had to adapt to the new reality that created challenges in promoting collaborative learning and cultivating 21st century skills in an environment that was constantly and unexpectedly alternating between face-to-face and distance learning in the 2020-2021 academic year. The current research attempts to enhance collaborative learning in distance education by cultivating collaborative problem-solving skills in 4th grade students in primary school in the context of the interdisciplinary course of Environmental Education. For the purposes of the research, an educational intervention of STEAM activities was developed, based on Problem Based Learning, which follows the CPS procedures. It examines awareness in collaborative problem solving and at the same time explores students' attitudes about collaborative learning in online environments. This study aims to identify possible factors that affect the use of CPS skills in students' attitudes towards collaborative learning in the environment of the WebEx Meetings platform which was used to implement it. The results, as obtained from questionnaires and evaluations, confirm the positive effect of this educational experience on CPS awareness and the emergence of social skills behaviors in students at that time. At the same time, the research findings did not show a correlation between the awareness of CPS and the positive attitudes of students, but a significant positive correlation was observed between positive attitudes and the dimensions of Social CPS skills (Participation, Perspective Talking and Social regulation).el
dc.contributor.masterΗλεκτρονική Μάθησηel
dc.subject.keywordSTEΑΜel
dc.subject.keywordΣυνεργατική επίλυση προβλημάτωνel
dc.subject.keywordCOVID-19el
dc.subject.keywordΑναγκαστική εξ αποστάσεως διδασκαλίαel
dc.subject.keywordΠροβληματοκεντρική μάθησηel
dc.date.defense2021-10


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής


Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»