Μελέτη σκοπιμότητας για την ίδρυση εταιρείας ηλεκτρονικού εμπορίου
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Μελέτη σκοπιμότητας ; Ηλεκτρονικό εμπόριο ; Ηλεκτρονικό σούπερ-μάρκετ ; B-to-C εμπόριο ; Εταιρεία – ενδιάμεσοςΠερίληψη
Το Ηλεκτρονικό Εμπόριο αποτελεί μια από τις σημαντικότερες καινοτομίες και σύγχρονες εφαρμογές της τεχνολογίας στα τέλη του 20ου αιώνα, το οποίο έχει κατορθώσει να κυριαρχήσει σε παγκόσμιο επίπεδο εξαιτίας της ραγδαίας τεχνολογικής εξέλιξης των δικτύων και του Διαδικτύου. Πιο συγκεκριμένα, η πιο διαδεδομένη και κλασσική μορφή του, πλέον, αποτελεί η διενέργεια συναλλαγών μεταξύ της εμπορικής επιχείρησης και του καταναλωτή (B-to-C).
Στην Ελλάδα, το Ηλεκτρονικό Εμπόριο B-to-C βρίσκεται σε περίοδο ραγδαίας ανάπτυξης τα τελευταία χρόνια, καταλαμβάνοντας περίοπτη θέση στη συνείδηση του μέσου Έλληνα καταναλωτή ως μια αξιόπιστη εναλλακτική στα παραδοσιακά κανάλια διανομής. Ωστόσο, σύμφωνα με σχετικές έρευνες, ο τομέας ο οποίος τυγχάνει της θεαματικότερης ανάπτυξης και άνθησης, είναι το Ηλεκτρονικό Σούπερ-μάρκετ, σημειώνοντας συνεχή αύξηση τόσο στον κύκλο εργασιών, όσο και στο αγοραστικό κοινό του. Τα παραπάνω στοιχεία σε συνδυασμό με τις εκτιμήσεις για περαιτέρω διεύρυνση του αγοραστικού κοινού του τα επόμενα χρόνια, επιβεβαιώνουν την ελκυστικότητα του εν λόγω κλάδου και τις δυνητικές ευκαιρίες που προσφέρονται για νέες επιχειρηματικές πρωτοβουλίες.
Στα πλαίσια αυτά, λοιπόν, η παρούσα μελέτη σκοπιμότητας εξετάζει αν και κατά πόσο το εγχείρημα ίδρυσης εταιρείας Ηλεκτρονικού Εμπορίου B-to-C, στον χώρο του Ηλεκτρονικού Σούπερ-μάρκετ, ενδέχεται να ευδοκιμήσει, υπό το πρίσμα ανάλυσης ενός συνόλου παραγόντων. Η ανάλυση αυτή εμπερικλείει, από την ενδελεχή ανάλυση της αγοράς θέτοντας στο στόχαστρο τους άμεσους ανταγωνιστές, μέχρι τον υπολογισμό όλων των αναμενόμενων εσόδων και εξόδων μιας τέτοιας εταιρείας, καθώς και του κόστους επένδυσης που απαιτείται για την έναρξη της λειτουργίας της. Στο τέλος της ανάλυσης αυτής, η μελέτη αποφαίνεται αν αξίζει τελικά να πραγματοποιηθεί μια τέτοια επένδυση.