Sensory marketing: η δύναμη των αισθήσεων στις πωλήσεις
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Sensory marketing ; Neuromarketing ; Συμπεριφορά καταναλωτήΠερίληψη
Η παρούσα εργασία αποτελεί μία ακαδημαϊκή μελέτη, σχετικά με τον αμφιλεγόμενο τομέα του Sensory Marketing, και με τον τρόπο με τον οποίο οι επιχειρήσεις εκμεταλλεύονται όλα τα διαθέσιμα σύγχρονα εργαλεία που έχουν στην διάθεση τους για να αυξήσουν το ανταγωνιστικό τους πλεονέκτημα. Για να μπορέσουμε να έχουμε πιο σωστά αποτελέσματα, έγινε μελέτη περίπτωσης, πιο συγκεκριμένα, με την Nema Resorts Wear, ένα ελληνικό brand ρούχων, και πραγματοποιήθηκαν ημι-δομημένες συνεντεύξεις με τον ιδιοκτήτη της επιχείρησης. Παράλληλα έχει γίνει βιβλιογραφική ανασκόπηση, η οποία καλύπτει όλους τους τομείς του αισθητηριακού marketing, της καταναλωτικής συμπεριφοράς, αλλά και της νευροεπιστήμης, έτσι ώστε ο αναγνώστης να έχει πλήρη επίγνωση για το θέμα και τον τρόπο προσέγγισης του. Τέλος για να υπάρχει μία πιο εμπεριστατωμένη ματιά, πραγματοποιήθηκε και ποσοτική έρευνα, σε ένα δείγμα 100 ατόμων, όπου μέσα από 10 ερωτήσεις κλειστού τύπου, δόθηκαν απαντήσεις σχετικά το αισθητηριακό marketing και κατά πόσο μετράει για τους καταναλωτές.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της ποιοτικής μελέτης που πραγματοποιήθηκε, οι περισσότερες ελληνικές επιχειρήσεις οι οποίες δραστηριοποιούνται στον τομέα της μόδας, έχουν ξεκινήσει να εφαρμόζουν το marketing των αισθήσεων, αλλά σε όχι τόσο μεγάλο βαθμό, καθώς είναι μία προσέγγιση η οποία δεν έχει τύχει μεγάλης αναγνώρισης και υπάρχει ένα μεγάλο κενό έρευνας από την πλευρά των επιχειρήσεων, όσον αφορά αυτό το κομμάτι. Παρόλα αυτά πολλές μικρές επιχειρήσεις αλλά και νέα brands, οι οποίοι δραστηριοποιούνται σε έναν ιδιαίτερα ανταγωνιστικό χώρο έχουν ξεκινήσει να πειραματίζονται και να αφήνουν το δικό τους αποτύπωμα με μεγάλη επιτυχία.
Τα αποτελέσματα της ποσοτικής μελέτης που πραγματοποιήθηκε, ανέδειξαν την ανάγκη που υπάρχει στην σύγχρονη αγορά για την μεγαλύτερη εφαρμογή του αισθητηριακού marketing, καθώς οι περισσότεροι καταναλωτές, δυνητικά, θα δώσουν επιπλέον χρήματα σε ένα μαγαζί όπου η μουσική και το περιβάλλον είναι ευχάριστη, θα έχει άμεση επαφή με τα υφάσματα και θα μπορεί να υπάρχει διάδραση μεταξύ επιχείρησης και καταναλωτή.