Η εργασιακή ικανοποίηση των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Εργασιακή ικανοποίηση ; Δυσαρέσκεια ; Ουδετερότητα ; Εκπαίδευση ; Εξ αποστάσεως εκπαίδευσηΠερίληψη
Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να μετρήσει το επίπεδο εργασιακής ικανοποίησης των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα, και να διερευνήσει τους σημαντικότερους παράγοντες που την επηρεάζουν. Αρχικά γίνεται η θεωρητική αποσαφήνιση του όρου, και στη συνέχεια ακολουθεί εμπειρική έρευνα. Η έρευνα διεξήχθη Φεβρουάριο – Μάρτιο του 2021 μεταξύ 207 εκπαιδευτικών όλης της χώρας, οι οποίοι αποτελούν το δείγμα της έρευνας. Το ερευνητικό εργαλείο που χρησιμοποιήθηκε ήταν ένα δομημένο ερωτηματολόγιο με ερωτήσεις κλειστού τύπου διαβαθμισμένης κλίμακας, το οποίο περιλάμβανε το Job Satisfaction Survey του Spector. Από τα αποτελέσματα της έρευνας προκύπτει ότι οι βασικές πτυχές της εργασίας που προκαλούν δυσαρέσκεια είναι οι αμοιβές, η προαγωγή και οι πρόσθετες παροχές, ενώ οι κύριες διαστάσεις της εργασίας που προκαλούν ικανοποίηση είναι η φύση της εργασίας, οι συνάδελφοι και η εποπτεία. Η βαθμολογία σε σχέση με τη συνολική εργασιακή ικανοποίηση των εκπαιδευτικών, υποδηλώνει ουδετερότητα.