Διαδραστική οπτικοποίηση με χρήση AR. Η περίπτωση του Κάστρου της Κάτω Χώρας Κυθήρων
Real-time interactive with usage of AR. The case study of Castle of Kato Chora at Kythera
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Augmented reality ; Kythera island ; Android application ; Unity ; 3d model - map ; Digital culture ; Archeological site ; Android AppΠερίληψη
Οι πρακτικές συλλογής, τεκμηρίωσης και ανάδειξης ιστορικών/αρχαιολογικών αντικειμένων και χώρων πολιτισμού αντικαθίστανται σταδιακά από νέες μεθόδους, τις ψηφιακές. Tα τελευταία χρόνια η χρήση των νέων μεθόδων γίνεται ολοένα και πιο δημοφιλής λόγω των εξελίξεων στην τεχνολογία και της αλληλεπίδρασης που υπάρχει μεταξύ των επισκεπτών και των χώρων πολιτισμού. Επιπροσθέτως τα πλεονεκτήματα που ανακύπτουν από αυτές είναι ποικίλα καθώς οδηγούν σε ψηφιακές αναπαραστάσεις μνημείων, σε διαδραστικές εκθέσεις μουσείων και σε ιστορικές αφηγήσεις (Economou και Pujol -Tost, 2011). Η πανδημία του 2020 (Covid-19) ανάγκασε την πλειοψηφία των πολιτιστικών φορέων σε όλον τον κόσμο να λειτουργήσουν ως εταιρίες start-up. Ως εκ τούτου αρκετά ευρηματικά, επανασχεδιάστηκαν εκθέσεις, ξεναγήσεις και εκπαιδευτικά προγράμματα, διατηρώντας το ενδιαφέρον του κοινού μέσω της ψηφιακής τους παρουσίας. Παράλληλα πραγματοποιήθηκαν αντίστοιχες δράσεις μικρότερης κλίμακας στους αρχαιολογικούς χώρους. Ωστόσο από τεχνολογικής υποδομής οι αρχαιολογικοί χώροι παραμένουν σε μειονεκτική θέση. Με την παρούσα διατριβή θα γίνει προσπάθεια να αναδειχθεί πώς η συμβολή της τεχνολογίας μπορεί να βοηθήσει και ταυτόχρονα να προσελκύσει τον σύγχρονο επισκέπτη επιτρέποντας του να εξερευνήσει καλύτερα ένα μνημείο ‘’συνομιλώντας’’ μαζί του ψηφιακά. Ως μελέτη περίπτωσης επιλέχθηκαν το κάστρο, τα επιμέρους κτίρια και οι ιεροί ναοί που συγκαταλέγονται στη Κάτω Χώρα Μυλοποτάμου Κυθήρων. Βάσει αυτού σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε μια εφαρμογή επαυξημένης πραγματικότητας, η οποία θα λειτουργεί σε android συσκευές και θα αποτελεί τον βασικό οδηγό για τον επισκέπτη, που θα θέλει να λάβει περισσότερες πληροφορίες για την ιστορία του χώρου. Στην έρευνα που πραγματοποιήθηκε συμπεριλήφθηκε η αξιολόγηση της ποιότητας των υπηρεσιών που προσφέρονται καθώς επίσης η ψυχαγωγική και η εκπαιδευτική τους αξία. Συνολικά, το αποτέλεσμα της παρούσας έρευνας, θα αξιολογήσει την ποιότητα των εφαρμογών επαυξημένης πραγματικότητας στους αρχαιολογικούς χώρους και πώς αυτές μπορούν να καταστούν αναπόσπαστο κομμάτι τους.