Ο νευραλγικός ρόλος του νευρομάρκετινγκ στη διαμόρφωση της συμπεριφοράς του καταναλωτή και στη διαδικασία λήψης αποφάσεων
The crucial role of neuromarketing in shaping consumer behavior and the decision-making process
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Νευρομάρκετινγκ ; Νευροεπιστήμες ; Νευροοικονομία ; Καταναλωτές ; Καταναλωτική συμπεριφορά ; Συναίσθημα ; Υποσυνείδητο ; Προϊόντα ; Τεχνικές απεικόνισηςΠερίληψη
Σκοπός της εργασίας είναι η μελέτη του συνεχώς αναπτυσσόμενου κλάδου του νευρομάρκετινγκ και της άρρηκτης σύνδεσης του με την καταναλωτική συμπεριφορά, η οποία αποκωδικοποιείται εξερευνώντας το μυαλό του καταναλωτή χρησιμοποιώντας τις
νευροαπεικονιστικές μεθόδους αλλά και τα συμπεράσματα από την κατανόηση της βιομετρίας. Ακολούθως, παρουσιάζονται οι εφαρμογές και οι πρακτικές των αρχών του νευρομάρκετινγκ σε επιχειρησιακό επίπεδο και έτσι γίνεται ευκολότερα κατανοητό προς ποιες τεχνικές και στρατηγικές νευρομάρκετινγκ έχουν στραφεί πολλές επιχειρήσεις για να προσελκύσουν το ενδιαφέρον και την προσοχή των καταναλωτών. Επί της ουσίας μέσω των ερευνητικών μεθόδων το νευρομάρκετινγκ εστιάζει στις υποσυνείδητες
επιθυμίες των καταναλωτών.
Φυσικά, δεν θα πρέπει να αγνοηθούν και τα ζητήματα ηθικής τα οποία εγείρονται από τη χρήση των πορισμάτων των ερευνών νευρομάρκετινγκ τα οποία όμως όπως αποδεικνύεται στα πλαίσια της παρούσας εργασίας μπορούν να αποφευχθούν με την
υπεύθυνη και συνειδητή στάση των επιστημόνων οι οποίοι θα πρέπει να ακολουθούν συγκεκριμένα δεοντολογικά πρότυπα. Εν συνεχεία, αναλύονται παραδείγματα τεχνικών νευρομάρκετινγκ στην πράξη και παρουσιάζεται η μελέτη περίπτωσης της Nestle Hellas η οποία αν και μέχρι τώρα δεν έχει κάνει χρήση πειραμάτων νευρομάρκετινγκ για την νευροαπεικόνιση της συμπεριφοράς των καταναλωτών και της ανταπόκρισης τους στις διάφορες διαφημίσεις, brands κ.α., εν τούτοις παρατηρήθηκε ότι χρησιμοποιεί πολλές τεχνικές και στρατηγικές νευρομάρκετινγκ (πρβλ κεφ: 2) προς την επίτευξη της προσέλκυσης του καταναλωτή μέσω της διέγερσης της προσοχής του τελευταίου.