Νομικά και οικονομικά ζητήματα του ηλεκτρονικού εμπορίου

View/ Open
Keywords
Ηλεκτρονικό εμπόριοAbstract
Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η σκιαγράφηση και ανάλυση ζητημάτων νομικής και οικονομικής φύσεως που άπτονται του ηλεκτρονικού εμπορίου. Αρχικά, δίνεται το εννοιολογικό πλαίσιο του ηλεκτρονικού εμπορίου και του ψηφιακού επιχειρείν εν γένει, με ειδικότερη αναφορά στην ιστορική εξέλιξη, στην κατηγοριοποίηση αλλά και στα πλεονεκτήματα του ηλεκτρονικού εμπορίου. Συγχρόνως, παρατίθενται στατιστικά στοιχεία και αποτελέσματα σχετικών ερευνών ενδεικτικά της σημασίας, της απήχησης και της πορείας του σε Ελλάδα και Ε.Ε. Στη συνέχεια, αναπτύσσονται νομικά ζητήματα μεγάλης πρακτικής σημασίας, τα οποία οι συναλλασσόμενοι μέσω ηλεκτρονικού εμπορίου καλούνται συχνά να αντιμετωπίσουν και ως εκ τούτου κρίνεται σκόπιμο να γνωρίζουν, ενώ γίνονται και οι αντίστοιχες αναφορές στην σχετική εθνική και κοινοτική νομοθεσία. Στο δεύτερο μέρος, αναλύονται θέματα στρατηγικής στο ψηφιακό επιχειρείν, ανάλυσης περιβάλλοντος και ανταγωνισμού, επιπλέον δε, παρουσιάζονται τα βασικότερα στοιχεία ενός επιχειρηματικού μοντέλου και εκτίθενται συνοπτικά τα κυριότερα επιχειρηματικά μοντέλα που απαντώνται στο ηλεκτρονικό εμπόριο, είτε μεταξύ επιχειρήσεων είτε μεταξύ επιχειρήσεων και καταναλωτών. Τέλος, γίνεται λόγος για την έννοια και σημασία του ψηφιακού μάρκετινγκ, τα διαφορετικά είδη, μεθόδους και στρατηγικές ψηφιακού μάρκετινγκ, αλλά και τον αποτελεσματικό σχεδιασμό του.