Οι Ολυμπιακοί Αγώνες και η επιρροή τους στον τουρισμό
Olympic Games and their impact on tourism
Master Thesis
Συγγραφέας
Δημητρακάκη, Αθανασία
Ημερομηνία
2021-06-09Επιβλέπων
Πέκκα - Οικονόμου, ΒικτωρίαΠροβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Ολυμπιακοί αγώνες ; Τουρισμός ; Οικονομία ; Αθλητισμός ; Ξενοδοχειακή βιομηχανίαΠερίληψη
O αθλητισμός πολύ συχνά είναι ο λόγος για τον οποίο μια μεγάλη μερίδα ανθρώπων αποφασίζει να ταξιδέψει είτε σε άλλες πόλεις της ίδιας χώρας είτε σε άλλες του εξωτερικού. Οι Ολυμπιακοί Αγώνες πέρα από τη σημασία τους στον τομέα του αθλητισμού έχουν ιδιαίτερη σημασία και ως παράδειγμα για τις μεγαλύτερες προκλήσεις και τα εμπόδια που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι άνθρωποι σε όλη τους τη ζωή. Η διοργάνωση λοιπόν μεγάλων αθλητικών διοργανώσεων όπως οι Ολυμπιακοί Αγώνες, επηρεάζουν τον τουρισμό ο οποίος αποτελεί τομέα της οικονομίας που συνεχώς εξελίσσεται και δημιουργεί οφέλη σε όλα τα επίπεδα. Η συγκεκριμένη εργασία αποσκοπεί στο να δείξει πως οι Ολυμπιακοί Αγώνες επηρεάζουν τον τουρισμό και αναλύει τρεις περιπτώσεις φιλοξενίας των Αγώνων, τους Ολυμπιακούς στη Βαρκελώνη το 1992, στο Σίδνεϊ το 2000 και στην Αθήνα το 2004. Μέσα από τις τρεις αυτές περιπτώσεις φαίνεται ότι η πραγματοποίηση των Αγώνων δεν έχει πάντα τα ίδια αποτελέσματα και επηρεάζει διαφορετικά την εκάστοτε χώρα που τους φιλοξενεί με διαφορετική επιρροή στον τομέα του τουρισμού. Η επιτυχία τους δε, εξαρτάται από την ετοιμότητα της εκάστοτε χώρας να φιλοξενήσει τους Ολυμπιακούς Αγώνες, το επίπεδο οργάνωσης αλλά και από εξωγενείς παράγοντες. Η τέλεση των Ολυμπιακών Αγώνων δεν παρουσιάζει πάντα τα αναμενόμενα θετικά οφέλη. Ολοκληρώνοντας κρίνεται σκόπιμη η ανάγκη συστηματικής μελέτης και σωστών στρατηγικών μάρκετινγκ.