Διαχείριση Επιχειρησιακών Διαδικασιών στην ψηφιακή εποχή, Μελέτη περίπτωσης: Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε.
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Διαχείριση Επιχειρησιακών Διαδικασιών ; Ανασχεδιασμός διαδικασιών ; Μοντελοποίηση διαδικασιών ; Ψηφιακός μετασχηματισμός ; Τεχνολογίες πληροφορικής ; Εξυπηρέτηση εσωτερικού πελάτη ; Ψηφιακή εποχήΠερίληψη
Στο πλαίσιο της εκπόνησης της παρούσας διπλωματικής εργασίας γίνεται μία απόπειρα διερεύνησης της συσχέτισης μεταξύ της Διαχείρισης Επιχειρησιακών Διαδικασιών σε έναν οργανισμό και του Ψηφιακού Μετασχηματισμού του, αξιοποιώντας τα πλεονεκτήματα που προσφέρουν το διαδίκτυο, τα ψηφιακά μέσα και οι νέες τεχνολογίες.
Η Διαχείριση Επιχειρησιακών Διαδικασιών αντιμετωπίζει τις διαδικασίες ως σημαντικά περιουσιακά στοιχεία ενός οργανισμού, τα οποία πρέπει να κατανοηθούν, να διαχειριστούν και να αναπτυχθούν προκειμένου να μας οδηγήσουν σε προϊόντα και υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας για τους αποδέκτες τους δηλαδή τους πελάτες/πολίτες. Είναι εμφανής η ομοιότητα της προσέγγισης αυτής με τη φιλοσοφία των μεθοδολογιών διαχείρισης ολικής ποιότητας ή συνεχούς βελτίωσης, δεδομένου ότι σε όλες αυτές τις φιλοσοφίες διοίκησης ο πελάτης και οτιδήποτε εμπλουτίζει την εμπειρία του, είναι αυτοσκοπός.
Ο ρόλος της Διαχείρισης Επιχειρησιακών Διαδικασιών είναι κεντρικός για έναν επιτυχημένο Ψηφιακό Μετασχηματισμό, δεδομένου ότι για την ολοκλήρωσή του είναι απαραίτητο να αυτοματοποιηθούν οι υπάρχουσες επιχειρησιακές διαδικασίες εντός του οργανισμού, μέσω ψηφιοποίησης, ενοποίησης και ανάλυσης δεδομένων, καθώς επίσης και να δημιουργηθούν νέα καινοτόμα επιχειρηματικά μοντέλα.
Καταρχάς, στην παρούσα μελέτη, γίνεται μία προσέγγιση αναφορικά με τη δομή της Διαχείρισης Επιχειρησιακών Διαδικασιών και τον ανασχεδιασμό τους. Ειδικότερα, αναφέρονται στοιχεία για τον ορισμό και τον κύκλο ζωής των διαδικασιών, τη μοντελοποίηση τους και τις γλώσσες σχεδιασμού τους καθώς και τη μέτρηση της απόδοσης αλλά και τις στρατηγικές βελτίωσης για τις εκάστοτε διαδικασίες. Στη συνέχεια της ανάλυσης, ορίζεται η έννοια του Ψηφιακού Μετασχηματισμού και άλλοι σχετικοί ορισμοί με αυτόν, όπως η ψηφιακή διαταραχή και η ψηφιακή ωριμότητα, περιγράφονται οι πυλώνες και οι βασικοί τομείς του, προσδιορίζεται η διαφορά μεταξύ Ψηφιακού και Οργανωτικού Μετασχηματισμού και καθορίζονται οι βασικές τεχνολογίες που το διέπουν. Η ανάλυση καταλήγει σε μια ανασκόπηση των δράσεων του Ψηφιακού Μετασχηματισμού, τόσο στην Ευρωπαϊκή Ένωση, όσο και στην Ελλάδα.
Τέλος, παρουσιάζεται και αναλύεται η μελέτη περίπτωσης της παρούσας εργασίας. Πιο συγκεκριμένα, μελετάται η εξυπηρέτηση του εσωτερικού πελάτη της Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε. σε θέματα πληροφορικής και Ψηφιακού Μετασχηματισμού. Κατόπιν, αναλύεται η υφιστάμενη κατάσταση, καταγράφονται, μοντελοποιούνται, ενοποιούνται και ανασχεδιάζονται οι διαδικασίες με τη χρήση ενός καινοτόμου πληροφοριακού συστήματος. Επιπρόσθετα, αναλύονται τόσο οι κρίσιμοι παράγοντες επιτυχίας όσο και τα ενδεχόμενα εμπόδια από το εσωτερικό περιβάλλον και φυσικά τα πολλαπλά οφέλη που αναμένονται για τον οργανισμό, όπως η εξοικονόμηση πόρων, η αύξηση της παραγωγικότητας και η βελτιστοποίηση της λειτουργίας του οργανισμού μέσω της παρακολούθησης των διαδικασιών του.