dc.contributor.advisor | Μποχώρης, Γεώργιος | |
dc.contributor.author | Χατζηγεωργίου, Σταυρούλα | |
dc.date.accessioned | 2021-05-13T11:38:57Z | |
dc.date.available | 2021-05-13T11:38:57Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/13441 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/864 | |
dc.description.abstract | Στο πλαίσιο της εκπόνησης της παρούσας διπλωματικής εργασίας γίνεται μία απόπειρα διερεύνησης της συσχέτισης μεταξύ της Διαχείρισης Επιχειρησιακών Διαδικασιών σε έναν οργανισμό και του Ψηφιακού Μετασχηματισμού του, αξιοποιώντας τα πλεονεκτήματα που προσφέρουν το διαδίκτυο, τα ψηφιακά μέσα και οι νέες τεχνολογίες.
Η Διαχείριση Επιχειρησιακών Διαδικασιών αντιμετωπίζει τις διαδικασίες ως σημαντικά περιουσιακά στοιχεία ενός οργανισμού, τα οποία πρέπει να κατανοηθούν, να διαχειριστούν και να αναπτυχθούν προκειμένου να μας οδηγήσουν σε προϊόντα και υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας για τους αποδέκτες τους δηλαδή τους πελάτες/πολίτες. Είναι εμφανής η ομοιότητα της προσέγγισης αυτής με τη φιλοσοφία των μεθοδολογιών διαχείρισης ολικής ποιότητας ή συνεχούς βελτίωσης, δεδομένου ότι σε όλες αυτές τις φιλοσοφίες διοίκησης ο πελάτης και οτιδήποτε εμπλουτίζει την εμπειρία του, είναι αυτοσκοπός.
Ο ρόλος της Διαχείρισης Επιχειρησιακών Διαδικασιών είναι κεντρικός για έναν επιτυχημένο Ψηφιακό Μετασχηματισμό, δεδομένου ότι για την ολοκλήρωσή του είναι απαραίτητο να αυτοματοποιηθούν οι υπάρχουσες επιχειρησιακές διαδικασίες εντός του οργανισμού, μέσω ψηφιοποίησης, ενοποίησης και ανάλυσης δεδομένων, καθώς επίσης και να δημιουργηθούν νέα καινοτόμα επιχειρηματικά μοντέλα.
Καταρχάς, στην παρούσα μελέτη, γίνεται μία προσέγγιση αναφορικά με τη δομή της Διαχείρισης Επιχειρησιακών Διαδικασιών και τον ανασχεδιασμό τους. Ειδικότερα, αναφέρονται στοιχεία για τον ορισμό και τον κύκλο ζωής των διαδικασιών, τη μοντελοποίηση τους και τις γλώσσες σχεδιασμού τους καθώς και τη μέτρηση της απόδοσης αλλά και τις στρατηγικές βελτίωσης για τις εκάστοτε διαδικασίες. Στη συνέχεια της ανάλυσης, ορίζεται η έννοια του Ψηφιακού Μετασχηματισμού και άλλοι σχετικοί ορισμοί με αυτόν, όπως η ψηφιακή διαταραχή και η ψηφιακή ωριμότητα, περιγράφονται οι πυλώνες και οι βασικοί τομείς του, προσδιορίζεται η διαφορά μεταξύ Ψηφιακού και Οργανωτικού Μετασχηματισμού και καθορίζονται οι βασικές τεχνολογίες που το διέπουν. Η ανάλυση καταλήγει σε μια ανασκόπηση των δράσεων του Ψηφιακού Μετασχηματισμού, τόσο στην Ευρωπαϊκή Ένωση, όσο και στην Ελλάδα.
Τέλος, παρουσιάζεται και αναλύεται η μελέτη περίπτωσης της παρούσας εργασίας. Πιο συγκεκριμένα, μελετάται η εξυπηρέτηση του εσωτερικού πελάτη της Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε. σε θέματα πληροφορικής και Ψηφιακού Μετασχηματισμού. Κατόπιν, αναλύεται η υφιστάμενη κατάσταση, καταγράφονται, μοντελοποιούνται, ενοποιούνται και ανασχεδιάζονται οι διαδικασίες με τη χρήση ενός καινοτόμου πληροφοριακού συστήματος. Επιπρόσθετα, αναλύονται τόσο οι κρίσιμοι παράγοντες επιτυχίας όσο και τα ενδεχόμενα εμπόδια από το εσωτερικό περιβάλλον και φυσικά τα πολλαπλά οφέλη που αναμένονται για τον οργανισμό, όπως η εξοικονόμηση πόρων, η αύξηση της παραγωγικότητας και η βελτιστοποίηση της λειτουργίας του οργανισμού μέσω της παρακολούθησης των διαδικασιών του. | el |
dc.format.extent | 111 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.title | Διαχείριση Επιχειρησιακών Διαδικασιών στην ψηφιακή εποχή, Μελέτη περίπτωσης: Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε. | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων | el |
dc.description.abstractEN | In the context of the elaboration of this dissertation, an attempt is made to explore the relationship between Business Process Management and Digital Transformation within an organization, by taking advantage of the benefits offered by the Internet, digital media and new technologies.
Business Process Management encounters processes as important assets of an organization, which must be understood, managed and developed so as to lead us to value-added products and services for their recipients, i.e. customers/citizens. The similarity of this approach with the philosophy of total quality management or continuous improvement methodologies is obvious, since in all these management philosophies both customer and his experience, included everything that enriches it, is the main purpose.
The role of Business Process Management is central for a successful Digital Transformation, as for the completion, it is necessary to automate existing business processes within the organization, through digitization, integration and data analysis, as well as to create new innovative business models.
At first, an approach is made regarding the structure of Business Process Management and their redesign. In particular, data concerning about the definition and the life cycle of processes, their modeling and design languages, as well as performance measurement and improvement strategies for each process, are reported.
Following the analysis, it is defined the concept of Digital Transformation and other related concepts such as digital disturbance and digital maturity and also it is described its pillars and key areas; moreover, it is identified the difference between Digital and Organizational Transformation defining the key technologies that govern it. Last but not least, a review of the actions of Digital Transformation both in the European Union and in Greece is being presented.
At the final part of the dissertation, the case study is being presented and analyzed. Specifically, the internal customer service is studied in IT and Digital Transformation issues in EYDAP SA. Then, the current situation is analyzed, the processes are recorded, modeled, consolidated and redesigned using an innovative information system. In addition, both the critical success factors and the potential barriers from the internal environment are analyzed. The multiple benefits are being expected to improve the organization, such as saving resources, increasing productivity and optimizing the organization's operation by monitoring its processes, are analyzed as well. | el |
dc.contributor.master | MBA TQM International - Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων – Ολική Ποιότητα με διεθνή προσανατολισμό (MBA TQM Int) | el |
dc.subject.keyword | Διαχείριση Επιχειρησιακών Διαδικασιών | el |
dc.subject.keyword | Ανασχεδιασμός διαδικασιών | el |
dc.subject.keyword | Μοντελοποίηση διαδικασιών | el |
dc.subject.keyword | Ψηφιακός μετασχηματισμός | el |
dc.subject.keyword | Τεχνολογίες πληροφορικής | el |
dc.subject.keyword | Εξυπηρέτηση εσωτερικού πελάτη | el |
dc.subject.keyword | Ψηφιακή εποχή | el |
dc.date.defense | 2021-04-15 | |