Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΠανηγυράκης, Γεώργιος
dc.contributor.authorΜάης, Άγγελος
dc.date.accessioned2021-05-11T09:09:30Z
dc.date.available2021-05-11T09:09:30Z
dc.date.issued2021-03
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/13424
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/847
dc.description.abstractΣήμερα, ο χώρος του λιανικού εμπορίου χαρακτηρίζεται από έντονο ανταγωνισμό, με αποτέλεσμα πολλές επιχειρήσεις να δίνουν έμφαση στο χτίσιμο μακροχρόνιων σχέσεων με τον πελάτη. Για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο σπουδαίος είναι ο ρόλος των χαρακτηριστικών ατμόσφαιρας, του δημιουργικού σχεδιασμού και της εμπειρίας. Όλα αυτά, αποφέρουν ευχάριστες συναισθηματικές αντιδράσεις στους επισκέπτες των καταστημάτων και ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα στις επιχειρήσεις που τα αξιοποιούν. Παρόλο που υπάρχουν μελέτες που εξετάζουν διάφορους παράγοντες ατμόσφαιρας καταστήματος, ωστόσο ελάχιστα ευρήματα εστιάζουν σφαιρικά στην επίδραση όλων των παραγόντων στη συμπεριφορά καταναλωτή. Για την κάλυψη του συγκεκριμένου ερευνητικού κενού, η παρούσα διπλωματική εργασία επικεντρώνεται στην επίδραση των ατμοσφαιρικών παραγόντων και του καινοτόμου – δημιουργικού σχεδιασμού στην εμπειρία και αντιλαμβανόμενη αξία πελάτη, μεταβλητές που εν τέλει καθορίζουν την πιστότητα των πελατών. Στην προκειμένη περίπτωση διενεργήθηκε ποσοτική έρευνα με την τεχνική της δημοσκόπησης σε ευκαιριακό δείγμα 393 ενήλικων πελατών που επισκέφτηκαν τα τελευταία 2 έτη κάποιο κατάστημα ΙΚΕΑ στην Ελλάδα. Τα ευρήματα έδειξαν ότι οι Εσωτερικοί Παράγοντες, οι Παράγοντες Σχεδιασμού, οι Κοινωνικοί Παράγοντες και η Καινοτομία Καταστήματος / Δημιουργικός Σχεδιασμός επιδρούν θετικά και στατιστικά σημαντικά στην Γνωστική, Συναισθηματική, Σωματική και Κοινωνική διάσταση της εμπειρίας πελάτη. Οι παραπάνω παράγοντες διαπιστώθηκαν πως επιδρούν θετικά και σε στατιστικά σημαντικό επίπεδο στην Αντιλαμβανόμενη Αξία Πελάτη, με εξαίρεση τους Παράγοντες Σχεδιασμού καταστήματος. Με άλλα λόγια, ο ευρύχωρος σχεδιασμός, η επιμελημένη τοποθέτηση των προϊόντων, οι ελκυστικές βιτρίνες και η έξυπνα σχεδιασμένη εξωτερική εμφάνιση του καταστήματος φάνηκαν να μην προδιαθέτουν την συνολική αξία και τα οφέλη που αντιλαμβάνονται οι πελάτες. Επιπρόσθετα, υποστηρίχθηκε ότι η Γνωστική, η Σωματική και η Συναισθηματική Εμπειρία επιδρούν θετικά στην Πιστότητα Πελάτη. Εντούτοις, η Κοινωνική Εμπειρία διαπιστώθηκε πως δεν επιδρά σε στατιστικά σημαντικό επίπεδο στην παραπάνω μεταβλητή. Εν τέλει, η Συνολική Εμπειρία Πελάτη εντοπίστηκε πως ασκεί θετική επιρροή στην Αντιλαμβανόμενη Αξία. Τα συγκεκριμένα αποτελέσματα επιβεβαιώνουν ή προσθέτουν νέα γνώση στην διεθνή και εγχώρια βιβλιογραφία. Βάσει των ευρημάτων για την εμπειρική ατμόσφαιρα καταστήματος παρέχονται στρατηγικές προτάσεις προς επαγγελματίες μάρκετινγκ. Τέλος, παρατίθενται οι περιορισμοί και οι προτάσεις για μελλοντική έρευνα της παρούσας διπλωματικής.el
dc.format.extent131el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.titleΗ ατμόσφαιρα καταναλωτικού καταστήματος: η περίπτωση του ΙΚΕΑel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεωνel
dc.description.abstractENNowadays, retail sector is characterized by intense competition resulting in finding ways to create long-lasting relationships with customers. The role of store atmospherics, creative design and value co-creation are essential in order to achieve this. All these can foster and sustain pleasant emotional responses and memorable experiences, which provide retailers with competitive advantage. Although there are empirical studies examining store atmospherics, few of them analyze the holistic effect on consumer behavior. To fill this gap in research, the main purpose is to unveil the impact of store atmospherics, creative design and thinking on customer experience and perceived value, variables that ultimately determine customer loyalty. In this case, a quantitative research method was employed with the survey technique. A convenience sample was collected that consisted of 393 customers who visited an IKEA store in Greece during the last 2 years. The findings showed that Ambience, Layout and Social Cues, as well as Creative Design positively and significantly affect Cognitive, Affective, Physical and Social Experience. These factors have also a positive and statistically significant effect on Customer Perceived Value. However, this is not the case for Design and Layout Cues, as they were found to be insignificant predictors. In other words, spacious design, careful placement of products, attractive displays and creative exterior design do not determine the overall value and benefits perceived by store visitors / customers. In addition, Cognitive, Affective and Physical Experience positively predict Customer Loyalty. Nevertheless, Social Experience does not have a significant effect. Finally, Overall Customer Experience was found to have a positive effect on Customer Perceived Value. These results confirm and add new knowledge to marketing literature. Based on the research findings, practical implications are drawn for marketing specialists and academic professionals. Last but not least, important limitations and suggestions for future research are listed.el
dc.contributor.masterΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων (ΜΒΑ)el
dc.subject.keywordΑτμόσφαιρα καταστήματοςel
dc.subject.keywordΙΚΕΑel
dc.subject.keywordDesignel
dc.subject.keywordΣχεδιασμόςel
dc.subject.keywordAtmosphericsel
dc.date.defense2021-03-03


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»