Η καινοτομία υπό το πρίσμα της λογικής των υπηρεσιών - Services Dominant Logic (SDL)
Master Thesis
Συγγραφέας
Κουντουριώτου, Μαρία - Κρυσταλία
Ημερομηνία
2021-03-16Επιβλέπων
Διδασκάλου, ΕλένηΠροβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Καινοτομία ; Υπηρεσίες ; ΜάρκετινγκΠερίληψη
Στην παρούσα εργασία επιχειρείται η μελέτη μιας σύγχρονης αντίληψη του τομέα των υπηρεσιών με μια ενοποιημένη κατανόηση ως προς τα προϊόντα και τη φύση των οργανισμών, των αγορών και της κοινωνίας. Η βασική της πρόταση είναι ότι οι οργανισμοί, οι αγορές και η κοινωνία ασχολούνται ουσιαστικά με την ανταλλαγή υπηρεσιών που προορίζονται ως εφαρμογές ικανοτήτων (γνώσεων και δεξιοτήτων) προς όφελος ενός μέρους. Θεωρεί τους πελάτες ως λειτουργικούς πόρους που έχουν δυνατότητες να συνδυάζουν τις δεξιότητες, τις εμπειρίες και τις γνώσεις τους στη διαδικασία συν-δημιουργίας προς όφελος ενός άλλου δρώντα ή των ιδίων. Η κύρια αιτία της ενδυνάμωσης των πελατών είναι οι προηγμένες τεχνολογίες που βασίζονται στο Διαδίκτυο και που έχουν αναγκάσει τις επιχειρήσεις να είναι πιο επικεντρωμένες στον πελάτη. Πρόκειται για ένα νέο «παράδειγμα σκέψης» μάρκετινγκ που πρώτα εκφράστηκε από τους Vargo και Lusch (2004, 2008) και αποτέλεσε αντικείμενο μεγάλης εννοιολογικής συζήτησης την τελευταία δεκαετία. Η λογική Services Dominant Logic (SDL) υποστηρίζει ότι το μάρκετινγκ απομακρύνεται από μια «κυριαρχούμενη από αγαθά» άποψη που επικεντρώνεται σε συναλλαγές ενσώματων αγαθών, σε μια «κυρίαρχη υπηρεσία» που εστιάζει στους άυλους πόρους και τις σχέσεις πωλητή – αγοραστή ως τη θεμελιώδη πηγή αξίας.