Η αγοραστική συμπεριφορά των ελληνικών βιομηχανικών επιχειρήσεων
Master Thesis
Συγγραφέας
Τσοπανάκη, Ελένη
Ημερομηνία
2007-05-16Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Διατριβές ; Καταναλωτική συμπεριφορά ; Καταναλωτές ; Ελλάδα -- Βιομηχανία -- ΕπιχειρήσειςΠερίληψη
Η προμήθεια ενός βιομηχανικού προϊόντος είναι αποτέλεσμα μίας χρονοβόρας διαδικασίας που περιλαμβάνει μία σειρά από δραστηριότητες και ενέργειες. Περιλαμβάνει μία σειρά από κρίσιμα σημεία αποφάσεων, τα οποία απαιτούν μεγάλη πληροφόρηση. Γενικά, η αγοραστική διαδικασία των βιομηχανικών επιχειρήσεων μπορεί να πει κανείς ότι αποτελείται από οχτώ διαδοχικά στάδια, τα οποία είναι τα ακόλουθα:1° στάδιο: Αναγνώριση τον προβλήματος ή της αγοραστικής ανάγκης, 2° στάδιο: Καθορισμός των χαρακτηριστικών τον προϊόντος και της απαιτούμενης ποσότητας, 3° στάδιο: Περιγραφή των χαρακτηριστικών του προϊόντος και της απαιτούμενης ποσότητας, 4° στάδιο: Αναζήτηση και αξιολόγηση των πιθανών προμηθευτών, 5° στάδιο: Συγκέντρωση και ανάλυση προσφορών, 6° στάδιο: Αξιολόγηση των προσφορών και επιλογή των προμηθευτών, 7° στάδιο: Υπογραφή συμβολαίων και καθορισμός των λεπτομερειών της παραγγελίας, 8° στάδιο: Αξιολόγηση της απόδοσης. Η παρούσα εργασία θα ασχοληθεί με το κομμάτι εκείνο το οποίο αναφέρεται στην επιλογή των προμηθευτών. Πιο συγκεκριμένα θα ασχοληθεί με την ανάλυση των στοιχείων που συγκεντρώθηκαν από μία μεγάλη έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε βιομηχανίες που δραστηριοποιούνται στον ελλαδικό χώρο και αφορούσαν τα κριτήρια επιλογής προμηθευτών. Επιπλέον, ερευνήθηκε κατά πόσο μία μεταβολή στην τιμή θα ωθήσει τις επιχειρήσεις στην αλλαγή του προμηθευτή και το ποιες στρατηγικές χρησιμοποιούνται από την ελληνική βιομηχανία για να αντιμετωπίσουν τους αναξιόπιστους προμηθευτές.