Εμφάνιση απλής εγγραφής

Εφαρμογή χρηματοοικονομικής τεχνολογίας - FinTech για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση

dc.contributor.advisorΦίλιππας, Νικόλαος
dc.contributor.authorΦουντούκης, Σπυρίδων
dc.date.accessioned2021-02-10T09:25:29Z
dc.date.available2021-02-10T09:25:29Z
dc.date.issued2021-01
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/13251
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/674
dc.description.abstractΟι διάφοροι ορισμοί του Χρηματοοικονομικού αλφαβητισμού που κατά καιρούς έχουν διατυπωθεί, αν θεωρηθούν σφαιρικά, συμπυκνώνονται όλοι μαζί στην έννοια της δυνατότητας ενός ατόμου να χρησιμοποιεί γνώσεις και δεξιότητες για να λαμβάνει κατάλληλες, δηλαδή ωφέλιμες για το ίδιο, αποφάσεις διαχείρισης των οικονομικών του. Η κατάκτηση όμως μιας τέτοιας δυνατότητας απαιτεί εκπαίδευση και προσπάθειες μακροχρόνιες και επίμονες. Ξεκινούν από την εκμάθηση, κατά την παιδική ηλικία, της αποταμίευσης και των ωφελημάτων που αυτή παρέχει και συνεχίζουν κατά την διάρκεια της ζωής με απόκτηση γνώσεων σχετικά με αποφάσεις για την εξασφάλιση επαρκούς συνταξιοδότησης, ασφάλισης υγείας, διαχείρισης περιουσιακών στοιχείων και επενδύσεων. Η Χρηματοοικονομική εκπαίδευση οφείλει να ξεκινά νωρίς στην ζωή του ανθρώπου για να θέτει γερά θεμέλια πάνω στα οποία αυτός θα στηρίξει την περαιτέρω ανάπτυξη των ικανοτήτων και γνώσεων του σε αυτό τον τομέα. Η έλλειψη τέτοιων γνώσεων, στις συνθήκες της σημερινής παγκοσμιοποιημένης Χρηματοοικονομικής κοινωνίας, επιφέρει Χρηματοοικονομικό αποκλεισμό και άλλες οικονομικές καταστροφές, που οι ανυποψίαστοι άνθρωποι είναι αδύνατον να φανταστούν εκ των προτέρων. Παρά ταύτα, το επίπεδο της Χρηματοοικονομικής εκπαίδευσης που παρέχεται στους μαθητές της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στην πλειονότητα διαφόρων χωρών είναι γενικά από χαμηλό έως ανύπαρκτο. Επιπλέον, δεν είναι αρκετό για τους μαθητές να απομνημονεύσουν μια συγκεκριμένη ύλη ενός σχετικού μαθήματος, αφού η Χρηματοοικονομική διδασκαλία δεν μοιάζει με την διδασκαλία άλλων μαθημάτων σε ένα σχολείο. Απαιτείται, από αυτούς, να εφαρμόσουν στην καθημερινή οικονομική τους συμπεριφορά τις σχετικές αρχές και γνώσεις, ώστε από αυτήν την πρώιμη ηλικία να μπορούν να λαμβάνουν τις σωστές οικονομικές αποφάσεις για τα ζητήματα, μικρής σχετικά κλίμακας, που τους αφορούν. Έτσι, με εφαρμογή στην πράξη, η γνώση αυτή θα αποτελέσει αναπόσπαστο τμήμα της ύπαρξής τους. Η εξέλιξη της τεχνολογίας, προσφέρει σήμερα την δυνατότητα για την ανάπτυξη εφαρμογών κινητών συσκευών, τηλεφώνων και tablets, που να παρέχουν χρηματοοικονομική εκπαίδευση τέτοιου τύπου, την στιγμή μάλιστα που η χρήση αυτών των συσκευών είναι πολύ οικεία στις μικρές ηλικίες. Πλήθος τέτοιων εφαρμογών έχουν αναπτυχθεί, και είναι διαθέσιμες, ωστόσο, από όσο ήταν δυνατόν καλύτερα να διαπιστωθεί με αναζήτηση στα ηλεκτρονικά μέσα, οι περισσότερες εξ' αυτών περιορίζονται στην αναγνώριση νομισμάτων, την εκμάθηση τρόπου αθροίσεως των αξιών των νομισμάτων και την ταυτοποίηση ομάδων νομισμάτων που αθροίζουν σε αξίες ικανές για να αγοραστούν κάποια εικονιζόμενα προϊόντα. Μικρός αριθμός από αυτές επιχειρούν να διδάξουν κάποια προχωρημένα αλλά μεμονωμένα ζητήματα, διαφορετικά η κάθε μία. Στην καλύτερη των περιπτώσεων, οι εφαρμογές αυτές προσφέρουν την δημιουργία οικονομικών λογαριασμών και διαδικασία ανάθεσης εργασιών έναντι αμοιβής στον μαθητή. Στερούνται όμως, διαδικασιών κατάστρωσης προϋπολογισμού και καταγραφής αναγκών και επιθυμιών, που θεωρούνται από τις πιο σημαντικές. Γενικά απουσιάζουν εφαρμογές με δυνατότητες διδασκαλίας ευρέως φάσματος Χρηματοοικονομικών εννοιών. Στην παρούσα εργασία επιχειρείται να καλυφθεί ακριβώς αυτό το κενό. Μελετήθηκε, σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε εφαρμογή Χρηματοοικονομικής Τεχνολογίας (Financial Technology - FinTech), για την οποία κατεβλήθησαν προσπάθειες να καταστεί ευρέως φάσματος διδακτικών δυνατοτήτων. Η διδασκαλία επιτυγχάνεται δια της πράξεως (learning by doing), πού είναι και το ζητούμενο. Ο μαθητής εφαρμόζει στην πράξη με την βοήθεια της ψηφιακής τεχνολογίας τα Χρηματοοικονομικά που διδάσκεται. Η εφαρμογή, πέραν των πραγματικά μεγάλων διαχειριστικών δυνατοτήτων, ως προς τον αριθμό των διδασκόντων και διδασκομένων, διαθέτει οικονομικούς λογαριασμούς για χρήση από τον μαθητή, οι οποίοι εκπροσωπούν θεμελιώδεις έννοιες, όπως η αποταμίευση, η δωρεά, η στοχοθεσία και ο έλεγχος των εξόδων. Επίσης προσφέρει διαδικασίες για κατάστρωση προϋπολογισμών από τον μαθητή, για καταγραφή των αναγκών και επιθυμιών του, ανάθεση εργασιών επ' αμοιβή από γονέα ή δάσκαλο και έχει υλοποιημένες υποδομές με πρόβλεψη για πρόσθεση νέων και επέκταση ή βελτίωση υφισταμένων διαδικασιών, που συνολικά όλα μαζί προσφέρουν σημαντική αξία στον χρήστη. Σκοπός της εφαρμογής είναι να συνεισφέρει, με έναν σύγχρονο τεχνολογικό τρόπο, στην ανάπτυξη του Χρηματοικονομικού Αλφαβητισμού στους μαθητές της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.el
dc.format.extent124el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.titleΕφαρμογή χρηματοοικονομικής τεχνολογίας - FinTech για την πρωτοβάθμια εκπαίδευσηel
dc.title.alternativeA financial technology application for elementary educationel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεωνel
dc.contributor.masterΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων για Στελέχη (Executive MBA)el
dc.subject.keywordFinancial technologyel
dc.subject.keywordΤεχνολογία χρηματοοικονομικώνel
dc.subject.keywordMobile phone applicationel
dc.subject.keywordΕφαρμογή κινητών τηλεφώνωνel
dc.subject.keywordFinancial literacyel
dc.subject.keywordFinancial educationel
dc.subject.keywordΧρηματοοικονομικός αλφαβητισμόςel
dc.subject.keywordΧρηματοοικονομική εκπαίδευσηel
dc.subject.keywordDigital walletel
dc.subject.keywordΨηφιακό πορτοφόλιel
dc.subject.keywordDigital paymentsel
dc.subject.keywordElectronic paymentsel
dc.subject.keywordΨηφιακές πληρωμέςel
dc.subject.keywordΗλεκτρονικές πληρωμέςel
dc.subject.keywordDigital financialsel
dc.subject.keywordDigital financial literacyel
dc.subject.keywordDigital financial educationel
dc.subject.keywordΨηφιακή χρηματοοικονομικήel
dc.subject.keywordΨηφιακός χρηματοοικονομικός αλφαβητισμόςel
dc.subject.keywordΨηφιακή χρηματοοικονομική εκπαίδευσηel
dc.subject.keywordChildren's financial literacyel
dc.subject.keywordΧρηματοοικονομικός αλφαβητισμός παιδιώνel
dc.subject.keywordDigital currenciesel
dc.subject.keywordΨηφιακά νομίσματαel
dc.subject.keywordNear field communicationel
dc.subject.keywordΤεχνολογία επικοινωνίας κοντινού πεδίουel
dc.subject.keywordBitcoinel
dc.subject.keywordBlockchainel
dc.subject.keywordAndroidel
dc.subject.keywordΔιαδικτυακή εφαρμογήel
dc.subject.keywordInternet applicationsel
dc.subject.keywordInternet mobile applicationsel
dc.subject.keywordCredit cardsel
dc.subject.keywordΠιστωτικές κάρτεςel
dc.subject.keywordDebit cardsel
dc.subject.keywordPrepaid cardsel
dc.subject.keywordΧρεωστικές κάρτεςel
dc.subject.keywordΠροπληρωμένες κάρτεςel
dc.subject.keywordΨηφιακή τραπεζικήel
dc.subject.keywordDigital bankingel
dc.subject.keywordWeb bankingel
dc.subject.keywordΔιαδικτυακή τραπεζικήel
dc.subject.keywordΤραπεζική παγκόσμιου ιστούel
dc.subject.keywordΚρυπτονομίσματαel
dc.subject.keywordKryptocurrenciesel
dc.subject.keywordΤραπεζική ψηφιακών πορτοφολιώνel
dc.subject.keywordDigital wallet bankingel
dc.subject.keywordRobo advisorsel
dc.subject.keywordΡομποτικοί σύμβουλοιel
dc.subject.keywordΡομποτικοί σύμβουλοιel
dc.subject.keywordΤράπεζεςel
dc.subject.keywordInsurance companiesel
dc.subject.keywordBanksel
dc.subject.keywordΕπενδύσειςel
dc.subject.keywordInvestmentsel
dc.subject.keywordFintechel
dc.date.defense2021-01-26


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής


Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»