Μοντέλα μεικτού ακέραιου προγραμματισμού για την δρομολόγηση οχημάτων περιορισμένης χωρητικότητας με χρονικούς περιορισμούς και χρονικά παράθυρα
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Μεικτός ακέραιος προγραμματισμός ; Δρομολόγηση οχημάτωνΠερίληψη
Τα προβλήματα δρομολόγησης οχημάτων έχουν αποτελέσει αντικείμενο ενδελεχούς έρευνας από την επιστημονική κοινότητα τις τελευταίες δεκαετίες λόγω του θεωρητικού ενδιαφέροντος που παρουσιάζουν αλλά και των θετικών οικονομικών αποτελεσμάτων που αποφέρει η βέλτιστη λύση τους. Στη διεθνή βιβλιογραφία συναντάτε μια πληθώρα μοντέλων δρομολόγησης οχημάτων τα οποία εξειδικεύονται στην προσομοίωση προβλημάτων που συναντώνται στο περιβάλλον των μεταφορών. Η επίλυση των διαφόρων μοντέλων δρομολόγησης με χρήση πακέτων βελτιστοποίησης έχει αποδειχτεί ότι μπορεί να μειώσει το κόστος μεταφορών στα Logistics έως και 20% (Λάιος, 2010).
Στην παρούσα διπλωματική εργασία παρουσιάζονται κάποια από τα πιο κλασικά μοντέλα δρομολόγησης που συναντώνται στην διεθνή βιβλιογραφία. Στη συνέχεια επιχειρείται η δημιουργία δυο νέων μοντέλων δρομολόγησης τα οποία βασίζονται στα μοντέλα δρομολόγησης οχημάτων με χρονικά παράθυρα και περιορισμένη χωρητικότητα. Τα μοντέλα διαθέτουν αυξημένη πληροφορία αναφορικά με τις δυνατότητες των οχημάτων που απαρτίζουν τον στόλο αλλά και περιορισμούς που εξασφαλίζουν την ελαχιστοποίηση των οχημάτων και την τήρηση του εργασιακού οκταώρου.
Τέλος, τα αξιολογούνται με πειράματα τα οποία εξετάζουν την σωστή λειτουργία τους καθώς και το μέγεθος των προβλημάτων που είναι ικανά να λύσουν. Στα πλαίσια της εργασίας πραγματοποιείται επίσης σύγκριση της χρονικής αποτελεσματικότητας των δύο μοντέλων με τα λογισμικά cplex και gurobi