dc.contributor.advisor | Ειρηνάκης, Παύλος | |
dc.contributor.author | Τσομπανίδης, Βασίλειος | |
dc.date.accessioned | 2021-01-15T11:39:28Z | |
dc.date.available | 2021-01-15T11:39:28Z | |
dc.date.issued | 2021-01-14 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/13175 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/598 | |
dc.description.abstract | Τα προβλήματα δρομολόγησης οχημάτων έχουν αποτελέσει αντικείμενο ενδελεχούς έρευνας από την επιστημονική κοινότητα τις τελευταίες δεκαετίες λόγω του θεωρητικού ενδιαφέροντος που παρουσιάζουν αλλά και των θετικών οικονομικών αποτελεσμάτων που αποφέρει η βέλτιστη λύση τους. Στη διεθνή βιβλιογραφία συναντάτε μια πληθώρα μοντέλων δρομολόγησης οχημάτων τα οποία εξειδικεύονται στην προσομοίωση προβλημάτων που συναντώνται στο περιβάλλον των μεταφορών. Η επίλυση των διαφόρων μοντέλων δρομολόγησης με χρήση πακέτων βελτιστοποίησης έχει αποδειχτεί ότι μπορεί να μειώσει το κόστος μεταφορών στα Logistics έως και 20% (Λάιος, 2010).
Στην παρούσα διπλωματική εργασία παρουσιάζονται κάποια από τα πιο κλασικά μοντέλα δρομολόγησης που συναντώνται στην διεθνή βιβλιογραφία. Στη συνέχεια επιχειρείται η δημιουργία δυο νέων μοντέλων δρομολόγησης τα οποία βασίζονται στα μοντέλα δρομολόγησης οχημάτων με χρονικά παράθυρα και περιορισμένη χωρητικότητα. Τα μοντέλα διαθέτουν αυξημένη πληροφορία αναφορικά με τις δυνατότητες των οχημάτων που απαρτίζουν τον στόλο αλλά και περιορισμούς που εξασφαλίζουν την ελαχιστοποίηση των οχημάτων και την τήρηση του εργασιακού οκταώρου.
Τέλος, τα αξιολογούνται με πειράματα τα οποία εξετάζουν την σωστή λειτουργία τους καθώς και το μέγεθος των προβλημάτων που είναι ικανά να λύσουν. Στα πλαίσια της εργασίας πραγματοποιείται επίσης σύγκριση της χρονικής αποτελεσματικότητας των δύο μοντέλων με τα λογισμικά cplex και gurobi | el |
dc.format.extent | 51 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/ | * |
dc.title | Μοντέλα μεικτού ακέραιου προγραμματισμού για την δρομολόγηση οχημάτων περιορισμένης χωρητικότητας με χρονικούς περιορισμούς και χρονικά παράθυρα | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Tμήμα Βιομηχανικής Διοίκησης και Tεχνολογίας | el |
dc.description.abstractEN | Vehicle routing problems have been the focus of extensive research by the scientific community in recent decades driven by their economic importance and theoretical interest. A myriad of vehicle routing variations can be found in scientific literature emulating real-life distribution problems. The use of optimization techniques based on mathematical programming has been proven to reduce distribution cost up to 20% (Λάιος, 2010).
In this thesis a review of some of the most known vehicle routing problem variations is provided. In addition, we attempt to create two new vehicle routing models based on the vehicle routing models with time windows and the capacitated vehicle routing models we find in scientific literature. The new models receive additional information regarding the capabilities of the trucks that form the fleet. Furthermore, the models are enhanced with constraints that minimize truck usage and enforce a legal working schedule for the drivers.
Experiments are run on both models ensuring that they work as intended and exploring the maximum size of problems that the models are capable of solving. A comparison between the time efficiency of the cplex and gurobi optimizers is also made. | el |
dc.contributor.master | Βιομηχανική Διοίκηση και Τεχνολογία | el |
dc.subject.keyword | Μεικτός ακέραιος προγραμματισμός | el |
dc.subject.keyword | Δρομολόγηση οχημάτων | el |
dc.date.defense | 2021-01-13 | |