Άσκηση ηγεσίας στον τουριστικό κλάδο - Μελέτη περίπτωσης
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Ηγεσία ; Τουριστικός κλάδος ; Μελέτη περίπτωσηςΠερίληψη
Στο σύγχρονο, διαρκώς μεταβαλλόμενο, επιχειρηματικό περιβάλλον, η έννοια της ηγεσίας αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη βαρύτητα. Το ιδανικό μοντέλο ηγεσίας αποβάλλει την ηγεμονική συμπεριφορά του εργοδότη – manager και θέτει στο προσκήνιο το πρότυπο του ηγέτη με συναισθηματική νοημοσύνη και χαρισματική προσωπικότητα.
Ο ηγέτης, αυτός, διακατέχεται από ένα όραμα, το όποιο επιδιώκει να μεταλαμπαδεύσει στα υπόλοιπα μέλη του οργανισμού. Ο ηγέτης χρησιμοποιεί το Χαρισματικό χαρακτήρα του για να εμπνεύσει και να κερδίζει την εμπιστοσύνη και το σεβασμό του προσωπικού αλλά και την ηθική στήριξή τους στο πρόσωπό του. Κατέχει, επίσης, Διανοητική Διέγερση που τον βοηθά να κατανοεί τις απόψεις και τις ιδέες του προσωπικού. Επίσης, το Εξατομικευμένο ενδιαφέρον τον καθιστά μέντορα, αφού αφουγκράζεται τους προβληματισμούς του κάθε υφισταμένου και τους παρακινεί να αναπτύξουν τις ικανότητές τους. Όλα τα παραπάνω χαρακτηριστικά ηγεσίας διαμορφώνουν το προφίλ του Μετασχηματιστικού Ηγέτη, το οποίο αναλύεται στην παρούσα διπλωματική εργασία.
Στη συγκεκριμένη εργασία χρησιμοποιείται η μέθοδος της μελέτης περίπτωσης για την “ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ Α.Ε”. Περιγράφεται η οργανωτική δομή και ο καταμερισμός εργασιών, ενώ πιο στοχευμένα παρουσιάζεται πως μέσω της μετασχηματιστικής ηγεσίας μια επιχείρηση μπορεί να ωθηθεί στην κορυφή του τουριστικού κλάδου.