Marketing και τεχνικές προώθησης στο σύγχρονο φαρμακείο
Marketing and promotion techniques for modern community pharmacy
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Μάρκετινγκ ; Τεχνικές προώθησης ; Οικονομική κρίση ; Παραφαρμακευτικά προϊόντα ; Αγορά φαρμάκουΠερίληψη
Στην παρούσα εργασία εξετάζεται αν η αξιοποίηση των διάφορων μορφών marketing μπορούν να επιδράσουν θετικά τόσο στην εικόνα και τη λειτουργία των κοινοτικών φαρμακείων όσο και στην εικόνα του φαρμακοποιού στην κοινωνία. Αρχικά, γίνεται αναφορά στην ελληνική πραγματικότητα του φαρμάκου και του φαρμακείου και το πόσο αυτή άλλαξε κατά τα χρόνια της κρίσης. Αναλύεται η αλλαγή στο περιθώριο κέρδους των φαρμακείων και το πώς η αλλαγή αυτή ώθησε τους φαρμακοποιούς να βρουν εναλλακτικούς τρόπους προώθησης της επιχείρησης τους και του επαγγέλματός τους. Μεταξύ αυτών των τρόπων, γίνεται λόγος για την αξιοποίηση των μέσων κοινωνικής, της ανάπτυξης στενής σχέσης με τους ασθενείς – καταναλωτές αλλά και η αξιοποίηση των αισθήσεων και της επίδρασης τους στον καταναλωτή. Επιπλέον, έγινε διανομή δύο ξεχωριστών ερωτηματολογίων διαδικτυακά κυρίως μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης (facebook, instagram) και μέσω ιστοσελίδων ή ομάδων που απευθύνονται αποκλειστικά σε φαρμακοποιούς. Ακολούθησε παρουσίαση των αποτελεσμάτων σε πίνακες και ανάλυση των συμπερασμάτων στο τέλος της εργασίας. Τα ευρήματα της έρευνας δείχνουν πως υπάρχει άμεση συσχέτιση μεταξύ των μορφών marketing και της αύξησης του πελατολογίου των φαρμακείων, της αύξησης προώθησης φαρμακευτικών και παραφαρμακευτικών προϊόντων και της ενίσχυσης της προσωπικότητας και του ρόλου του φαρμακοποιού απέναντι στους πελάτες του. Τέλος, φαίνεται πως αυτές οι νέες τεχνικές προώθησης είναι αποδεκτές τόσο από τη μεριά των καταναλωτών, όσο και από τη μεριά των φαρμακοποιών.