Ανάλυση κλάδου έτοιμων φαγητών: μελέτη περίπτωσης Alfa Pastry Α.Ε.Β.Ε.
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Υπόδειγμα στρατηγικού μάνατζμεντ ; Φυσικό περιβάλλον ; Έμμεσο περιβάλλον ; Άμεσο περιβάλλον ; Ανάλυση PEST ; Ανάλυση SWOT ; Μήτρα TOWS ; Κλάδος τυποποιημένων έτοιμων φαγητών ; Alfa Pastry Α.Ε.Β.Ε.Περίληψη
Οι σημερινοί γρήγοροι ρυθμοί ζωής και η τάση για «λιγότερο μαγείρεμα στο σπίτι» έχουν ευνοήσει την κατανάλωση έτοιμων τυποποιημένων γευμάτων. Παρά τις δυσμενείς επιδράσεις της οικονομικής κρίσης, παρατηρήθηκαν σημάδια ανάκαμψης στην αγορά των έτοιμων φαγητών, με την αξία της εγχώριας αγοράς να ακολουθεί ανοδική πορεία τα τελευταία έτη.
Στην παρούσα διπλωματική εργασία υλοποιείται μια προσπάθεια ανάλυσης του περιβάλλοντος της εταιρείας alfa pastry. Η προσέγγιση σε επίπεδο ανάλυσης γίνεται με τη χρήση του μοντέλου του στρατηγικού μάνατζμεντ με στόχο την επιλογή της καταλληλότερης στρατηγικής για την εταιρεία.
Στο πρώτο κεφάλαιο παρουσιάζεται αναλυτικά το θεωρητικό υπόβαθρο του μοντέλου του στρατηγικού μάνατζμεντ. Στο δεύτερο κεφάλαιο παρατίθεται το ιστορικό, το νομικό πλαίσιο και η παρούσα κατάσταση του κλάδου των έτοιμων φαγητών στην Ελλάδα. Στο τρίτο κεφάλαιο παρουσιάζεται η alfa pastry, μέσω της ιστορίας, της δομής, των προϊόντων, του οράματος, της αποστολής και των αξιών, της έρευνας και ανάπτυξης, του δικτύου διανομής και τέλος τις διακρίσεις Στο τέταρτο κεφάλαιο παρουσιάζεται το εξωτερικό περιβάλλον της επιχείρησης μέσα από την ανάλυση του φυσικού, γενικευμένου και άμεσου περιβάλλοντος. Ακολουθεί στο πέμπτο κεφάλαιο η αναφορά στο εσωτερικό περιβάλλον της επιχείρησης, προσδιορίζοντας τη δομή, τη κουλτούρα και τους πόρους της. Στο έκτο κεφάλαιο παρουσιάζεται η ανάλυση SWOT και στο έβδομο η ανάδειξη της παρούσας στρατηγικής της εταιρείας. Στο όγδοο και τελευταίο κεφάλαιο γίνεται η ανάλυση των εναλλακτικών στρατηγικών βασισμένες στην ανάλυση SWOT, με τη βοήθεια της μήτρας TOWS, και εξάγονται τα τελικά συμπεράσματα.