Ψηφιακός μετασχηματισμός και εμπειρία του καταναλωτή στον ασφαλιστικό τομέα. Η μελέτη των ασφαλιστικών εταιρειών της Ελλάδος
Digital transformation and customer experience in insurance industry. The case study of insurance companies in Greece
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Ψηφιακός μετασχηματισμός ; Εμπειρία καταναλωτή ; Ψηφιακή ασφάλισηΠερίληψη
Στην παρούσα διπλωματική εργασία θα αναλύσουμε τον ψηφιακό μετασχηματισμό και πως
αυτός σχετίζεται και βρίσκει εφαρμογή στην Ιδιωτική Ασφάλιση στην χώρα μας. Στο πρώτο
κεφάλαιο, θα ορίσουμε την έννοια του marketing και του μίγματος marketing όπως τα
συναντάμε στην σύγχρονη εποχή. Στην συνέχεια, θα δώσουμε τον ορισμό του ψηφιακού
μετασχηματισμού και θα αναλύσουμε τα κυριότερα είδη του, δηλαδή τις ψηφιακές στρατηγικές
marketing που επιλέγουν οι επιχειρήσεις.
Στο δεύτερο κεφάλαιο, θα παρουσιάσουμε την σημασία που έχει η εμπειρία του καταναλωτή
και η στροφή των επιχειρήσεων στην προσωποποιημένη εξυπηρέτηση. Έπειτα, θα αναλύσουμε
τα είδη των σύγχρονων καταναλωτών βάσει μιας παγκόσμιας έρευνας που διεξήχθη από την
Accenture Financial Services.
Στο τρίτο κεφάλαιο, αναλύεται η ασφαλιστική αγορά στην χώρα μας. Συγκεκριμένα, θα
προχωρήσουμε σε μία ιστορική αναδρομή για το πως ξεκίνησε και αναπτύχθηκε η έννοια της
ασφάλισης από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα. Στην συνέχεια, θα αναλύσουμε τα οικονομικά
στοιχεία της ελληνικής ασφαλιστικής αγοράς για το έτος 2019. Έπειτα, θα παρουσιάσουμε την
χρήση των τεχνολογικών μέσων στον ασφαλιστικό χώρο και ποιοι είναι οι βασικοί πυλώνες,
πάνω στους οποίους στηρίζουν και σχεδιάζουν την στρατηγική τους οι ασφαλιστικές εταιρείες.
Στο τέταρτο κεφάλαιο, θα μελετήσουμε τον ψηφιακό μετασχηματισμό της Ιδιωτικής
Ασφάλισης στην Ελλάδα, αλλά και τους βασικούς πυλώνες-σημεία επαφής του στον
συγκεκριμένο κλάδο.
Στο πέμπτο κεφάλαιο, θα μελετήσουμε τα νέα ψηφιακά μέσα, προϊόντα και υπηρεσίες πέντε
μεγάλων ασφαλιστικών ομίλων-εταιρειών στην Ελλάδα (Eurolife, Generali, AXA, Metlife,
Allianz), αλλά και το πως δημιουργήθηκε και ανήλθε στην κορυφή της καινοτομίας το μεγαλύτερο διαδικτυακό ασφαλιστικό γραφείο, η Money Market. Η ανάλυση της κάθε μίας
από τις παραπάνω εταιρείες θα αφορά τα οικονομικά της στοιχεία για το 2019, για τον όμιλο
στον οποίο ανήκει, αλλά και για τα ψηφιακά μέσα που διαθέτει.
Τέλος, στο έκτο και έβδομο κεφάλαιο γίνεται ανάλυση των αποτελεσμάτων της έρευνας που
διεξήχθη σχετικά με την χρήση των ψηφιακών μέσων και υπηρεσιών από τον Έλληνα
καταναλωτή και κατά πόσο νιώθει ικανοποιημένος από την χρήση αυτών.