Το νευρομάρκετινγκ και η σχέση με τα κοινωνικά μηνύματα – Η περίπτωση της καμπάνιας «Μένουμε Σπίτι – Μένουμε Ασφαλείς»
Neuromarketing and its relation to social messages – The case of the “Stay Home - Stay Safe” campaign
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Νευρομάρκετινγκ ; Καταναλωτές ; Συμπεριφορά ; Κοινωνικά μηνύματαΠερίληψη
Αρκετά συνηθισμένο φαινόμενο στις μέρες μας είναι οι εταιρείες που παράγουν προϊόντα ή υπηρεσίες να δίνουν ιδιαίτερη βαρύτητα στο εμπορικό τους σήμα ή στη μάρκα τους, για να προωθήσουν τα προϊόντα τους στο ευρύ κοινό. Το σήμα ή η μάρκα κάνει τα αγαθά ή τις υπηρεσίες τους να ξεχωρίσουν και να διακριθούν από παρόμοια προϊόντα. Άλλωστε, πολλές φορές οι καταναλωτές συνδέουν το logo μιας εταιρείας με τις υπηρεσίες που επιλέγουν. Το branding, όπως ονομάζεται η διαδικασία αυτή, παίζει καθοριστικό ρόλο στην καταναλωτική ζήτηση. Έτσι το καταναλωτικό κοινό είναι σε θέση να διακρίνει εύκολα τα προσφερόμενα αγαθά, να τα καταναλώσει και, φυσικά, να τα προτείνει και σε άλλους. Το εμπορικό σήμα, σήμερα, αποτελεί ίσως το πιο βασικό χαρακτηριστικό μιας επιχείρησης, αλλά παράλληλα αποτελεί και το αναγνωριστικό κάθε εταιρείας.
Παράλληλα, τα τελευταία χρόνια, με την πρόοδο της τεχνολογίας και της επιστήμης, έχει σημειωθεί σημαντική πρόοδος στον τομέα της νευροαπεικόνισης. Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, το γεγονός ότι πολλοί επιστήμονες σήμερα που ασχολούνται με το θέμα της νευροεπιστήμης, μπορούν πλέον να μελετήσουν άμεσα τη συχνότητα, τη θέση και το χρόνο της νευρωνικής δραστηριότητας σε έναν πρωτοφανή βαθμό. Το Neuromarketing, επομένως, αποτελεί οποιαδήποτε δραστηριότητα του μάρκετινγκ, που χρησιμοποιεί τις τεχνικές επιστήμης του εγκεφάλου για να περάσει μηνύματα στους καταναλωτές. Δηλαδή, το νευρομάρκετινγκ χρησιμοποιεί τη νέα αυτή επιστήμη ώστε να αποκαλύψει τις υποσυνείδητες σκέψεις και ιδέες με τις οποίες οι καταναλωτές παίρνουν την απόφαση να επιλέξουν ένα προϊόν έναντι ενός άλλου. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να παρουσιάσει τις έννοιες του neuromarketing και να προσπαθήσει να εξετάσει αν η νέα αυτή επιστήμη είναι δυνατό να βρει εφαρμογή σε κοινωνικά μηνύματα και, πιο συγκεκριμένα, σε αυτά του ελληνικού Υπουργείου Υγείας κατά την περίοδο της πρώτης έξαρσης του κορωνοϊού στη χώρα μας.