Το Brand ως περιουσιακό στοιχείο της επιχείρησης. Μέθοδοι αποτίμησης και το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα ισχυρού Brand.
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Brand ; Αποτίμηση ; Brand name ; Εμπορικά σήματα ; Περιουσιακά στοιχεία ; ΣήματαΠερίληψη
Το εμπορικό σήμα (brand), στη σύγχρονη εποχή, αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα και πολυτιμότερα άυλα περιουσιακά στοιχεία μιας οικονομικής οντότητας. Ο στόχος της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι να διερευνήσει σε βάθος την έννοια του εμπορικού σήματος και της αξίας του, τόσο από την σκοπιά των καταναλωτών, όσο και από τη χρηματοοικονομική σκοπιά. Για την εξυπηρέτηση των σκοπών της εργασίας διενεργήθηκε έρευνα αγοράς σχετικά με την σημασία του brand ως παράγοντα που επηρεάζει την αγοραστική απόφαση και επιλογή των καταναλωτών, ειδικότερα για τον κλάδο των έξυπνων κινητών τηλεφώνων. Επιπλέον, παρουσιάζονται οι κυριότερες προσεγγίσεις και μέθοδοι χρηματικής αποτίμησης των εμπορικών σημάτων και πραγματοποιήθηκε η χρηματική αποτίμηση του brand ΟΤΕ-COSMOTE. Τέλος, γίνεται αναφορά σε πρόσφατες έρευνες που δημοσιεύτηκαν σχετικά με την αξία του εμπορικού σήματος και των παραγόντων που την καθορίζουν, με σκοπό την ευρύτερη κατανόηση της έννοιας του brand και των στοιχείων που επηρεάζουν την αξία που αυτό έχει για τους καταναλωτές αλλά και για τις επιχειρήσεις.