Ο ρόλος του φύλου στην διαδικασία λήψης αποφάσεων και το στυλ ηγεσίας στις εκπαιδευτικές μονάδες - οργανισμούς
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Σχολική διοίκηση ; Ηγεσία ; Λήψη αποφάσεων ; Εφαρμογή αποφάσεων ; ΦύλοΠερίληψη
Η διαδικασία λήψης αποφάσεων είναι πολύ σημαντική καθώς με τον τρόπο αυτό είναι εφικτή η αμεσότερη αντιμετώπιση των διαφόρων προβλημάτων και ζητημάτων που αντιμετωπίζουν οι σχολικές μονάδες και οι οργανισμοί με συνέπεια να αυξάνεται η αποτελεσματικότητα τους. Στην παρούσα εργασία σκοπός της μελέτης είναι να διεξάγουμε συμπεράσματα αν το φύλο είναι καθοριστικός παράγοντας στον τρόπο λήψης αποφάσεων και το στυλ ηγεσίας στις σχολικές μονάδες και οργανισμούς. Ειδικότερα η εργασία στοχεύει να δείξει αν υπάρχει διαφορά στον τρόπο λήψης απόφασης μεταξύ ανδρών και γυναικών, ιδιαίτερα στον χώρο της εκπαίδευσης, να δείξει πώς ο τρόπος αυτός σχετίζεται με το στυλ διοίκησης που ακολουθούν γυναίκες και άνδρες καθώς και αν και σε ποιόν βαθμό υπάρχουν στους/στις εκπαιδευτικούς στερεοτυπικές αντιλήψεις όσον αφορά την άσκηση της διοίκησης από τους άνδρες και τις γυναίκες. Υπάρχει μεγάλη προβληματική γύρω από το θέμα και είναι σημαντική η διερεύνηση του ζητήματος, καθότι σχετίζεται με στερεοτυπικές αντιλήψεις και διακρίσεις σε βάρος των γυναικών, υπό εκπροσώπηση των γυναικών σε θέσεις ευθύνης, υποστήριξη στελεχών στην άσκηση των καθηκόντων τους, άρση στερεοτυπικών αντιλήψεων κ.ά.
Η παρούσα έρευνα βασίζεται στην αξιοποίηση διαστρωματικών δεδομένων που συλλέχθηκαν με τη χρήση ερωτηματολογίου. Μέσα από την έρευνα θα απαντήσουμε στα ερωτήματα, αν οι άνδρες έχουν την τάση/προτιμούν να ακολουθούν το στυλ ηγεσίας που δίνει έμφαση στην εκτέλεση των εργασιών (taskoriented) ενώ οι γυναίκες στην ανάπτυξη σχέσεων με τους/τις υφισταμένους/-ες (relationshiporiented), αν οι άνδρες έχουν την τάση να επιλέγουν/προτιμούν το Κατευθυντικό/Διευθυντικό (Directive) και το Αναλυτικό (Analytical) στυλ στη λήψη αποφάσεων, ενώ οι γυναίκες το Συμπεριφορικό (Behavioral) και το εννοιολογικό (Conceptual) στυλ. Καθώς και αν υπάρχουν στερεοτυπικές αντιλήψεις όσον αφορά τη άσκηση διοίκησης από τους άνδρες και τις γυναίκες.