dc.contributor.advisor | Σαΐτη, Άννα | |
dc.contributor.author | Χρόνη, Αλεξάνδα | |
dc.date.accessioned | 2020-11-03T09:02:07Z | |
dc.date.available | 2020-11-03T09:02:07Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/13009 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/432 | |
dc.description.abstract | Η διαδικασία λήψης αποφάσεων είναι πολύ σημαντική καθώς με τον τρόπο αυτό είναι εφικτή η αμεσότερη αντιμετώπιση των διαφόρων προβλημάτων και ζητημάτων που αντιμετωπίζουν οι σχολικές μονάδες και οι οργανισμοί με συνέπεια να αυξάνεται η αποτελεσματικότητα τους. Στην παρούσα εργασία σκοπός της μελέτης είναι να διεξάγουμε συμπεράσματα αν το φύλο είναι καθοριστικός παράγοντας στον τρόπο λήψης αποφάσεων και το στυλ ηγεσίας στις σχολικές μονάδες και οργανισμούς. Ειδικότερα η εργασία στοχεύει να δείξει αν υπάρχει διαφορά στον τρόπο λήψης απόφασης μεταξύ ανδρών και γυναικών, ιδιαίτερα στον χώρο της εκπαίδευσης, να δείξει πώς ο τρόπος αυτός σχετίζεται με το στυλ διοίκησης που ακολουθούν γυναίκες και άνδρες καθώς και αν και σε ποιόν βαθμό υπάρχουν στους/στις εκπαιδευτικούς στερεοτυπικές αντιλήψεις όσον αφορά την άσκηση της διοίκησης από τους άνδρες και τις γυναίκες. Υπάρχει μεγάλη προβληματική γύρω από το θέμα και είναι σημαντική η διερεύνηση του ζητήματος, καθότι σχετίζεται με στερεοτυπικές αντιλήψεις και διακρίσεις σε βάρος των γυναικών, υπό εκπροσώπηση των γυναικών σε θέσεις ευθύνης, υποστήριξη στελεχών στην άσκηση των καθηκόντων τους, άρση στερεοτυπικών αντιλήψεων κ.ά.
Η παρούσα έρευνα βασίζεται στην αξιοποίηση διαστρωματικών δεδομένων που συλλέχθηκαν με τη χρήση ερωτηματολογίου. Μέσα από την έρευνα θα απαντήσουμε στα ερωτήματα, αν οι άνδρες έχουν την τάση/προτιμούν να ακολουθούν το στυλ ηγεσίας που δίνει έμφαση στην εκτέλεση των εργασιών (taskoriented) ενώ οι γυναίκες στην ανάπτυξη σχέσεων με τους/τις υφισταμένους/-ες (relationshiporiented), αν οι άνδρες έχουν την τάση να επιλέγουν/προτιμούν το Κατευθυντικό/Διευθυντικό (Directive) και το Αναλυτικό (Analytical) στυλ στη λήψη αποφάσεων, ενώ οι γυναίκες το Συμπεριφορικό (Behavioral) και το εννοιολογικό (Conceptual) στυλ. Καθώς και αν υπάρχουν στερεοτυπικές αντιλήψεις όσον αφορά τη άσκηση διοίκησης από τους άνδρες και τις γυναίκες. | el |
dc.format.extent | 89 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.title | Ο ρόλος του φύλου στην διαδικασία λήψης αποφάσεων και το στυλ ηγεσίας στις εκπαιδευτικές μονάδες - οργανισμούς | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμης | el |
dc.description.abstractEN | The decision-making process is very important as in this way it is possible to more directly address the various problems and issues faced by schools and organizations thus increasing their effectiveness. In this paper the purpose of the study is to draw conclusions if the Gender is a key factor in decision making and leadership style in schools and organizations. In particular, the work aims to show whether there is a difference in the way of decision making between men and women, especially in the field of education, to show how this way is related to the management style followed by women and men and if and to what extent they exist in / in teachers stereotypes regarding the exercise of command by men and women.
There is a big problem around the issue and it is important to investigate the issue, as it is related to stereotypes and discrimination against women, representing women in positions of responsibility, supporting executives in the performance of their duties, removing stereotypes, etc.
This research is based on the utilization of stratified data collected using a questionnaire. The research we will answer the questions, if men have the tendency / prefer to follow the leadership style that emphasizes the taskor (taskoriented) while women in the development of relationships with their subordinates (relationshiporiented), if men tend to choose / prefer the Directive and the Analytical style in decision making, while women the Behavioral and Conceptual style. As well as whether there are stereotypical perceptions regarding the exercise of command by men and women. | el |
dc.contributor.master | Οικονομικά της Εκπαίδευσης | el |
dc.subject.keyword | Σχολική διοίκηση | el |
dc.subject.keyword | Ηγεσία | el |
dc.subject.keyword | Λήψη αποφάσεων | el |
dc.subject.keyword | Εφαρμογή αποφάσεων | el |
dc.subject.keyword | Φύλο | el |
dc.date.defense | 2020-11-01 | |