Εξαγορές VS στρατηγικές συμμαχίες : μελέτη περίπτωσης εξαγορά της εταιρείας "Ολυμπος" από την εταιρεία "Τυράς"
Master Thesis
Συγγραφέας
Χαρίση, Μαρία Σ.
Ημερομηνία
2007-04-20Θεματική επικεφαλίδα
Διοίκηση και οργάνωση ; Στρατηγικός σχεδιασμός ; Εταιρείες ; Ενοποίηση και συγχώνευσηΠερίληψη
Η παρούσα εργασία αποτελείται από δύο σημαντικά μέρη. Το πρώτο μέρος, από το πρώτο έως το τρίτο κεφάλαιο ασχολείται με την μελέτη του Στρατηγικού Μάνατζμεντ. Δίνεται έμφαση στους τρόπους με τους οποίους μια εταιρεία μπορεί να διαμορφώσει την επιχειρησιακή της στρατηγική και κυρίως στις εξαγορές και στις στρατηγικές συμμαχίες. Αναλύονται εκτενέστερα οι λόγοι που μπορούν να οδηγήσουν μια εταιρεία στις επιλογές αυτές και αναφέρονται οι παράγοντες που επηρεάζουν την επιτυχία ή την αποτυχία τους. Το δεύτερο μέρος, το τέταρτο κεφάλαιο, ασχολείται με την παρουσίαση και μελέτη της εξαγοράς της γαλακτοκομικής εταιρείας «Ένωση Αγροτικών Συνεταιρισμών Λαρίσης-Τυρνάβου» από την εταιρεία «ΤΥΡΑΣ Α.Ε.». Γίνεται μια προσπάθεια αναζήτησης των λόγων που οδήγησαν στην πραγματοποίηση αυτής της εξαγοράς και των αλλαγών που επέφερε στον κλάδο της γαλακτοβιομηχανίας και συγκεκριμένα στις νέες στρατηγικές ομάδες που δημιούργησε. Κυρίως μελετάται, με πρίσμα τα όσα έχουν αναλυθεί στο πρώτο μέρος της εργασίας, αν η εξαγορά αυτή ήταν η πλέον κατάλληλη κίνηση για την εταιρεία, ιδιαίτερα σε σύγκριση με μια στρατηγική συμμαχία που θα ήταν δυνατό να εφαρμοστεί.