Συγκριτική μελέτη μορφών του πίνακα κατάταξης, ως στοιχείο παιχνιδοποίησης, ως προς τα κίνητρα, την εμπλοκή και τα μαθησιακά αποτελέσματα των μαθητών Στ' Δημοτικού, με βάση τον τύπο της προσωπικότητας των παικτών, στο θέμα της ασφάλειας στο διαδίκτυο
Master Thesis
Συγγραφέας
Χριστοβασίλης, Κωνσταντίνος
Ημερομηνία
2020-02-05Επιβλέπων
Σάμψων, ΔημήτριοςΠροβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Παιχνιδοποίηση ; Ασφάλεια διαδικτύου ; Εξατομίκευση μάθησης ; Κίνητρα ; Εμπλοκή ; Μαθησιακά αποτελέσματα ; Hexad scaleΠερίληψη
Η παιχνιδοποίηση είναι ένας τομέας εξαιρετικά δυναμικός τόσο στον τομέα του marketing όσο και στον εκπαιδευτικό τομέα. Οι απαιτήσεις της κοινωνίας του 21ου αιώνα απαιτούν ψηφιακά εκπαιδευμένους πολίτες που να μπορούν να πλοηγούνται στο Διαδίκτυο με ασφάλεια και κριτική σκέψη. Στο πλαίσιο αυτό, αρωγός καθίσταται η παιχνιδοποίηση που πάει ένα βήμα παραπέρα υιοθετώντας μια χρηστοκεντρική αντίληψη. Στο πλαίσιο αυτό, μελετήθηκε ο πίνακας κατάταξης στην κλασσική και σε μια εναλλακτική μορφή του, με βάση τον τύπο προσωπικότητας παίκτη που είναι ο κάθε μαθητής όπως προκύπτει από το Hexad Scale, με τη συνδρομή της εκπαιδευτικής πλατφόρμας Edmodo. Τα δεδομένα αξιολογήθηκαν με γνώμονα το κίνητρο των μαθητών, την εμπλοκή τους στην τάξη και τα μαθησιακά αποτελέσματα στο θέμα της Ασφάλειας στο Διαδίκτυο. Η ανάλυση των στατιστικών αποτελεσμάτων έδειξε ότι από το σύνολο των ερευνητικών υποθέσεων, λιγότερο από τις μισές έδειξαν ότι υπήρχε στατιστικά σημαντική διαφορά. Για το λόγο αυτό, έγινε ερμηνεία των αποτελεσμάτων αυτών και αναφορά στους περιορισμούς της έρευνας, καθώς και προτάσεις για μελλοντική έρευνα.